Trøtte planter

Categories Blogg

Grønnsaker hører med når enn bor på gård, og gjerne vellykkede grønnsaker. I fjor klarte vi å få til agurk og markjordbær, men drepte gresskar, fikk bitte små mais, gulrøtter og poteter. So, what to do.. vel i år begynte vi tidlig med forkultur.

"I år skal vi ha masse grønnsaker, tomater, agurker, vannmellon, osv.." sa vi.

Tre forflytninger av forkulturen, og "omsåing" av diverse planter senere, ser det ut til at vi får til litt mer enn i fjor hvertfall.

Nå står plantene i stua, her er det varmt nok, sol nok.. og plass nok, ingen edderkopper og veldig lett å huske å vanne.

Jeg kommer nok med flere oppdateringer om hvordan det går med disse plantene, men foreløpig er jeg bare fornøyd vi har fått noen av frøene til å spire 🙂

Ellers er det en like trøtt dag som det pleier å være. Veslefar sto opp tidlig, mamma og pappa går rundt som zombier, og jeg gleder meg egentlig bare til at kvelden skal komme så jeg kan legge meg igjen.

Oh well, well. Sove kan man gjøre i graven.. Gi meg styrke. Alle småbarnsforeldre der ute- mine tanker går til dere alle, ( inkludert meg selv).

Jeg føler meg litt som denne, tror jeg.

Ha en god dag, alle sammen 🙂

2 kommentarer

2 thoughts on “Trøtte planter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *