Bare bilmafia

Categories Blogg

Biler. Det er bare mafia, ingenting skal være lett når det kommer til bil føler jeg.

Det er bare utgifter: EU- kontroll, bompenger, drivstoff, reparasjoner, årsavgifter, piggdekkgebyr, parkeringsavgift, forsikring, you name it. Jeg føler at det å eie bil har gjort meg mer voksen (mot min vilje vel og merke), glemmer du noe av det ovenfor merker du at penger kan fly veldig fort ut av kontoen. Og det har jeg vokst på; 3 bøter i løpet av vinteren dere, og regningene måtte jeg betale helt selv -.-

Du tror kanskje du har fått spart litt penger, men så må bilen på EU- kontroll, og noen timer senere innser du at sparepengene må gå til noe helt annet enn klær og ferie. Eller sparing til hus.

Men det er ikke bare dyrt, det er også det at du må finne riktige deler og dimensjoner og bla bla bla… når det viser seg at noe må fikses. Så da ringer du rundt, spør og graver og krysser fingrene for at du får tak i de riktige delene..

Og så en siste ting; sist jeg dro på EU- kontroll kjørte jeg feil to ganger før jeg fant riktig verksted. Føler meg så alt for blond når jeg sier jeg skal på EU- kontroll og personen i skranken bare.. "ehh, nei, da har du kommet feil"..

Hmmm.. men så trenger jeg bil da. Kommer ikke veldig langt med hest og kjærre eller en sykkel når en bor utpå bygda.. Så da må jeg bare finne meg i bilmafian, betale og surre, og være takknemlig for at jeg har råd til å ha bil, selv om det sjelden føles slik.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *