Når jeg er perfekt

Categories Blogg

Perfekt. Et ord jeg både elsker og hater. Hodet mitt har så lenge jeg kan huske vært opptatt av å være perfekt, men jeg har det bare ikke i meg.

Ofte ønsker jeg at jeg var flinkere til å ordne håret, sminke meg og kle meg stilig, med edge. Men når alt kommet til alt så må jeg være ærlig med meg selv; jeg er for lat. Jeg børster håret kanskje to ganger i uka for tiden, jeg går i joggebukse og gensere som burde vært i vaskemaskinen i går. Neglene på tærne burde vært klippet, og om jeg tar på neglelakk blir den der til den slites av av seg selv.

Perfekt. Perfekt jobb, nei- den er slitsom, perfekt hus- har ikke hus, perfekt bil-… den vil jeg ikke snakke om en gang, perfekt… blæ!

Men jeg elsker når jeg er perfekt, når jeg får skryt, når jeg føler at andre beundrer meg. Det er så menneskelig, og allikevel, når jeg strever etter perfeksjon så blir jeg så himla sliten.

Perfekt. Vi har vel alle våre ideer om hva det ordet innebærer.

Legger til slutt ved et bilde av den mest avslappede, og minst stressende skapningen jeg vet om. Og som også klarer å være helt perfekt! Vesla…

4 kommentarer

4 thoughts on “Når jeg er perfekt

  1. This is my favorite picture of you!! <3 This brings back so many conversations we had as roommates. With the added stress of being judged as a mom and as a profession, I am sure the days where you feel overwhelmed by your lack of perfection outweigh the number of days when you feel perfect. At least, that's how it is for me, and I don't have children yet. And so, remind yourself, that in the same way the Baby is perfect, even when she's crying, and messy, and causing stress, you are perfect too. And I wouldn't want my roomie any other way.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *