Plassen er bare din, Nos

Categories Gården og dyrene

I dag gjør det vondt i hjertet. Jeg har, som flere av dere sikkert har fått med dere, en hund som heter Nos. Vel, hadde. Nos kom til meg i mai, akkurat i den perioden var jeg veldig dårlig, livsgnisten var borte, men jeg ønsket meg en hund og jeg lyste opp når jeg tenkte på det og snakket om det. 

Jeg hadde sett annonsen om henne på Finn.no flere ganger, men det hadde liksom ikke vært aktuelt, vi skulle jo snart få Veslemor. Men jeg trengte noe som kunne hjelpe livsgnisten å komme tilbake, “men du har jo en sønn, og nå en datter, og en god mann” tenker du kanskje, ja det har jeg, og jeg elsker dem over alt på jord, allikevel er “sykdommen” slik. Den er teit og den er vond, dum og uforutsigbar. 

Nos ble kjøpt på impuls, hun ble kjøpt fordi jeg trengte det. Og hun var bare så skjønn, så nydelig, morsom og liten, med underbitt og ører som sto litt hit og dit. Hun valgte liksom meg, hun satte seg i fange mitt og tittet opp på meg med nydelige brune øyne, velg meg liksom. Å få Nos hjalp meg opp igjen, og jeg begynte å bli bedre, bli klar for ny fødsel og slikt, men de siste månedene har hun forsterket noen av sine ikke så heldige trekk. Hun er VELDIG overbeskyttende ovenfor datteren min, og hun blir…ble veldig nervøs og usikker, territorial og aggressiv når andre, både hunder og mennesker, kom på besøk. Det har vært flere gråsonehendelser hvor hun har knurret og glefset, og det har blitt med det, men de siste ukene har det skjedd oftere, og i går så skjedde det mot meg, før har hun beskyttet meg, men nå angrep hun. Hun var en veldig nervøs og usikker hund, og vi gjorde så godt vi kunne for at hun skulle føle seg trygg.

Uansett! Hadetbra, lille Nos. Takk for at du hjalp meg en liten stund, du var vakker, nydelig, og veldig modig. Jeg er lei meg for at vi ikke kunne hjelpe deg til å bli en trygg hund, men sånn er det bare. Det gjør vondt fra brystet og ned i magen, du var så fin og søt, kvikk og flott. Jeg kommer til å savne deg.

Vesle Noser- doser, dosærn, nosærn, lille peanøtthjerne. Lille hunden min, du var bare min. Og nå gjør det vondt i hjertet, en liten tom plass, den plassen er din Nos, bare din. 

Hadet. 

#hund #Nos #livet #trist #savn

10 kommentarer

10 thoughts on “Plassen er bare din, Nos

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *