Hvorfor er du deg og jeg meg?

Categories Mål og drømmer

Sett utenfra er det meg, men ikke innenfra. – Beate Grimsrud

Har du noen gang tenkt over at det er utrolig rart at du er deg? Liksom, jeg ser «ut» av mine øyne og jeg vet også akkurat hva som foregår oppe i toppen min, samtidig så ser du «ut» av dine øyne og vet akkurat hva som foregår oppe i toppen din, MEN jeg har ingen anelse om hvordan DU ser verden, hvordan den påvirker deg. Og hvorfor er jeg da meg? Ja, jeg vet at det har noe med DNA og slikt å gjøre, men allikevel, hvorfor er du deg og jeg meg? Skjønner du hva jeg mener? Hvorfor har jeg denne identiteten? Dette livet. Hvorfor? har jeg en bevissthet, hvorfor VET jeg at jeg er meg? Wow.

Er det ikke utrolig? Jeg føler jeg kan bli litt gal når jeg tenker slik, vi går alle rundt og vet at vi er den vi er, samtidig så vet vi ikke hvordan det er å være noen andre. Vi vet bare hvordan det er å være en person, tenk at vi alle har på en måte ett univers oppe i hodet vårt. Jeg har mitt og du har ditt, det er stort og innvikla, og utrolig rart.

Hvorfor har jeg ikke en annen identitet? Hvorfor endte jeg ikke opp med å være en annen? Det er så spesifikt, alt som har formet meg til å bli meg og deg til å bli deg. Hvorfor, liksom? Ble mye hvorfor her, men dette er noe jeg har tenkt på så lenge jeg kan huske. Hvorfor? Liksom. Bare ta en titt på dette vakre fjeset.

Hun er på vei til å danne sin egen kjerne, sin egen identitet, også er hun så liten og nydelig, men en dag vet hun at hun er seg, hun er hun. Det har så vidt begynt for henne, men snart er hun på en måte fast i seg selv, og det er utrolig spennende å tenke på.

Jaja? Hvordan ser du på livet? Hva slags tanker har du om det å være?

#familie #blogg #leve #livet #baby #eksistensielt #tanker #filosofere #vakkert #hverdag #tirsdag 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *