Guro, du burde…

Categories Depresjonen

Heisann dere! 

Håper mandagen har behandlet dere fint og at dere ikke er helt ødelagt etter helgen. Her har vi bare vært utrolig trøtte, Veslemor bestemte seg for å våkne klokka 0700 i dag, noe som er helt greit hadde det ikke vært for at vi la oss alt for seint. Oh well, jeg har i hvertfall veldig lite energi og kapasitet i dag så mannen har tatt med seg Veslefar på jobb, vi får håpe det går bra og at de koser seg, så får Veslemor og jeg finne på noe her hjemme.

Ellers så har jeg vært hos psykologen i dag, vi snakket en del om at jeg har alt for høye krav til meg selv, og jeg vet det jo, men allikevel lar jeg kravene få styre livet mitt. På gode dager klarer jeg liksom å være fornøyd med meg selv, men på dårlige dag… jahh.. da er det bare dårlig, jeg blir så selvkritisk og nådeløs mot meg selv. Guro, du burde rydde, Guro du burde ta vaska, Guro du burde pynte deg, Guro du burde ha mer energi, Guro….. DU BURDE. 

Jeg vet jo at dette ikke er sunt, men tankene sniker seg på og plutselig kommer jeg meg ikke ut av tankefengselet. Jeg er stuck, og kommer meg ikke ut av den mørke, dystre følelsen. Jeg har alltid snakket slik til meg selv, følt mindreverd, vært selvkritisk, tenkt at det er meg det er noe galt med. 

Ai. What to do? What to do? 

Jeg har ikke noe godt svar, helt ærlig. Det er noe dritt hele greia. Det eneste som hjelper litt er god mat for min del (det kan jo ikke være bra), også sjokomelk da.

Anyways, kanskje du har noen gode råd? Hvordan kommer du deg “opp” igjen når du er langt nede? Gi meg en Guro du burde “noe DU finner på”, så skal jeg prøve det og skrive om det her på bloggen 🙂 Kjente humøret steg litt igjen nå, så det er jo bra da.

Vi snakkes 🙂 

#mammalivet #mamma #blogg #Guro #tirsdag #slit #trøtt #psykiskhelse #ideer #kommentergjerne #råd

5 kommentarer

5 thoughts on “Guro, du burde…

  1. Jeg liker å meditere å lytte til gaidet meditasjon da får jeg slappet godt av og stresset ned jeg sender med en link kanskje det hjelper deg https://chopracentermeditation.com det finnes også mye på YouTube som du kan søke på 😊
    Veldig fint du er så åpen å deler med andre
    Stå på videre 😊😊

  2. Yo venninne. Bra blogg ..som vanlig. 😉 Jeg vet ikke hvordan det er for deg, men jeg har lett for å miste motet når jeg sammenligner meg med andre. Jeg blir lei meg når jeg gjør så godt jeg kan -men får tilbakemelding direkte eller indirekte at jeg og/eller det jeg gjør ikke er bra nok. Det stikker dypt. Det er ikke alltid at jeg får tilbakemeldig en gang, det er bare sånn jeg føler meg. 😛
    Jeg er ikke i mål ennå, men jeg øver meg på å ta hver tanke til fange. Så velger jeg å tro sannheten, og ikke løgnene. Jeg prøver å ikke overse de negative tankene, men istedenfor velge å øve meg på å tenke om meg selv og andre hva Gud tenker om meg.
    Kanskje du husker denne fra TVS?
    https://www.youtube.com/watch?v=9YU0aNAHXP0
    Glad i deg, Hummingbird
    Klem fra Fryktløse (forhåpentligvis ikke fruktløse) oliventre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *