“Ja”, sa jeg, “mamma kommer.”

Categories Gården og dyrene

Hei dere! 

Er det ikke bare en helt utrolig deilig dag i dag? Hvertfall hvis du holder til på Østlandet 🙂 Her har vi vært ute med Veslefar og Veslemor, kost oss i sola og tatt en del bilder. Den ene søstra er kommet på besøk, og hun har kjøpt seg ny BH, haha! Hun sa det akkurat nå, så da bare skrev jeg det, liksom. haha… ja.. 

Uansett, håper Lørdagen behandler dere bra. I dag blir det fullt kjør med besøk hos mormor (oldemor), tur til Mjøndalen på en fotballcup og bildefremkalling senere i dag.. Jah. Det blir en del kjøring med andre ord. 

Kjenner forresten at jeg har fått en del mer energi i dag, har hatt noen dager nå hvor jeg har prøvd å komme meg litt ovenpå igjen og nå nærmer jeg meg 🙂 Jeg har gjort flere store fremskritt den siste tiden, jeg merker når jeg trenger å hvile, og nå trenger jeg bare en dag eller to, ikke en hel uke for å komme meg etter slitsomme dager.

 

Oh, well.. Veslefar elsker traktorer, og det er det klart at vi må ta en tur opp på låven og titte. “Taktor”, sier han og peker på traktoren, “enger”, og peker på hengeren, “ul”, og peker på hjulene. Også skal han så klart hjelpe til med å koste og ordne, går frem og tilbake på den store låven, snakker, peker og titter. Nydelig 🙂 Bare nydelig. 

Det er ikke alltid like lett å være mamma, en fraværende mamma, vite at jeg har vært lite til stede, borte fra barna mine, eller barnet mitt, jeg har jo vært mye mer til stede med Veslemor enn jeg har vært med Veslefar. Jeg har sviktet han på en måte, men det må jeg takle, for takler jeg det, blir det letter å takle for han også, kanskje, en gang, hvis han trenger å “takle” det. 

Noen ganger har det vært vanskelig å være mammaen hans, det har gjort vondt i hjertet liksom. Det har vært vanskelig å være der, vanskelig å ha energi, vanskelig å ikke la angsten ta overhånd, den store teite klumpen i magen. Men du hvor godt det er når jeg klarer det. Det er godt når han kommer til meg og sier “mamma”, da blir jeg så rørt, og letta, tenk at han vet at jeg er mammaen hans. 

Ja, livet ass. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så dårlig, men jeg hadde heller aldri trodd at det skulle gå så bra heller. Nå er vi på vei til å flytte inn i egen bolig, Jonas og jeg har to herlige barn sammen, nydelige fra topp til tå, vi har jobb, og vi har det fint sammen. 

Det er fortsatt mye som skal ordnes, fikses og jobbes med oppe i hodet mitt, men jeg nærmere meg en lykkelig, eller lykkeligere hverdag for hver dag som går. Jeg gleder meg! 🙂 Yes, og jippi!!! 

Åhh.. Her la jeg meg ned på magen og tok bilder av folket mens de gikk inn, på slutten her snudde Veslefar seg, tittet på meg der jeg lå og sa “mamma?”, akkurat som om han lurte på om jeg skulle komme.

“Ja”, sa jeg, “mamma kommer.” 

#lørdag #hverdag #helg #blogg #bilder #veslefar #blogger #foto #bilder #familie #barna #barnamine 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *