Pappa

Categories Blogg

Kjære pappa!

Gratulerer med farsdagen. Det har skjedd masse i dag, og jeg har faktisk ikke rukket å gratulere deg, men da gjør jeg det nå.

Pappa, du er smart, utrolig snill, hardt arbeidende og handy. Du stikker ikke frem i mengden, men lar ofte andre få plass og lar andre synes, og det er litt dumt for du har noen talenter som.. ikke alle har.

Du synger, komponerer sanger, spiller gitar og orgel. Du bygger og mekker omtrent ALT selv, er det noe du IKKE kan fikse liksom? Akkurat nå bygger du et tilbygg på hovedhuset, før det fikset du noe på treskere, og biler kan du egentlig veldig mye om.

Du ender veldig ofte opp med å gjøre «møkka» jobbene her hjemme. Du er den som fikser tette rør og doer, du er den som ofte plukker opp og tørker kattebæsj (en av grunnene er at du ikke har lukt da, men 🙂 ), du er den som ofte er oppe til langt på natt for å gjøre deg ferdig med gårdsarbeid, står ute i kulda og hogger ved, ja.. slike ting som er litt mindre morsomt å drive med. Og jeg vil bare si takk for at du gjør alt dette 🙂

Du er en fantastisk morfar, og har vært en veldig god støtte i den tiden vi har bodde hjemme og trengt hjelp. Du tenker veldig sjeldent på deg selv, alle andre kommer før deg, du er god pappa. Jeg har ofte tenkt at viss alle hadde hatt en pappa som meg, ja da ville flere folk hatt et mye bedre liv.

Pappa. Du er et av forbildene mine, med din ivere etter å fikse så mye som mulig selv, med din arbeidsmoral og din uselviskhet.

Også til slutt pappa. Takk for at du så langt har overlevd med alle oss damene i familien, 4 døtre og en kone kan ikke alltid vært lett å hanskes med, eller jeg vet det ikke alltid har vært lett, men så har du en helt egen fan gruppe da, for du er en shower; du får oss til å le med plutselige krumspring og erting av mamma 🙂

Jeg er veldig glad i deg rare pappaen min, takk for alt du gjør og er. Jeg setter utrolig stor pris på deg.

Mange klemmer, eldste datra (og sikkert fra de andre tre også) 🙂 <3

#pappa #farsdag #blogg #søndag #hverdag

4 kommentarer

4 thoughts on “Pappa

  1. My greetings to your father! I have appreciated knowing him a little. (And, I think he raised a fine daughter! …I am speaking, of course, of Silje. 😉 )

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *