The Fasade

Categories Familien

Fasaden. Jeg har nesten ikke en fasade, alt er ute i det åpne. 

Alle vet. Alle som følger med vet, burde vite. 

Men det er alltid en fasade. Ingen klarer å vise det helt ekte og rå som finnes i et menneske. 

Det er lyst, vakkert, men bare av og til, ofte er det mørke tanker som kommer sniker, som har spillerom i fantasien. 

Jeg er redd for å ødelegge. Min egen fasade kan nesten ikke bli mer utvasket, men andre sin fasade… den kan ødelegges. 

Jeg må være forsiktig. 

Forsiktig Guro. Vær, gjør, lytt, se. 

Husker du fengselet? Guros torturkammer? Det finnes vet du. Torturert av egne tanker, sakte, men sikker nedbryting av en liten kjerne. 

Fasade. Er det egentlig noe som er en fasade? 

Finnes det egentlig? 

Vet du hva jeg har hatt lyst til å skrive om for tiden? 

At jeg hater dette må-være-sosial presset. Det er liksom et mål i seg selv å like å være med andre mennesker. 

Vel, noen ganger synes jeg det er gøy, morsomt og koselig å bli kjent med andre, men ofte vil jeg bare være med meg selv. 

Helt alene. INGEN MENNESKER. 

Veslefar gråter, han har ikke sovet noe i dag. Veslemor gnukker. 

En. Dag. Skal. Jeg. Ha. Husmorsferie. 

#husmorsferie #ferie #fredag #helg #hverdag #livet #veslefar #veslemor #fasade #blogg #blogger #gimegferie

14 kommentarer

14 thoughts on “The Fasade

  1. Vakkert. Du skriver, som alltid, veldig inspirerende og bra. Liker å følge bloggen din! Og kjekt du setter pris på kommentarene (las et tidligere innlegg), hehe! 🙂

  2. The pictures go with this so beautifully. And, I hear myself in everything you said today. You’re brave, putting this into words.

  3. sterkimegselv: Så hyggelig å få høre 🙂 Ja, setter pris på alle kommentarer 🙂 Og noen er jo ekstra koselige 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *