Jeg er redd

Categories Depresjonen

Jeg er redd. Redd for å ikke være bra nok. Redd for å skuffe. Redd for å føle meg teit, for jeg hater å føle meg teit. Redd.

Redd for å bli dårlig igjen. Redd for å gjøre det jeg har lyst til. Redd for å feile. Redd for å poste neste innlegg. Redd

Redsel er så lammende. Redd for å føle for mye, redd for å føle for lite. Redd.

Red for å såre. Redd for å bli såret.

Redd for det ukjente. Redd for fremtiden. Redd for å bli skuffet. 

Bare masse redsel. 

Redd for andre sine tanker, meninger. Jeg tror det er det jeg er mest redd for. 

Redd. 

Men så titter jeg inn i disse øynene, og da er jeg ikke redd lenger. Klump i halsen. 

Da er jeg plutselig supermamma, hvertfall for henne. 

 

Følg meg på andre sosiale medier HER.

#blogg #hverdag #blogger #livet #tirsdag #redd #psykiskhelse #foto

6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg er redd

  1. Redsel er et godt instinkt å ha. Men det er så fort at redselen tar overhånd,at det er redselen som styrer oss. Og ikke omvendt.
    Tror jeg har hørt av nesten alle mødre at når de har blitt mamma har de liksom fått en helt annen styrke. De føler seg liksom så selvsikre.
    Og det merker jeg at du også har fått – du har liksom blitt en ny Guro. En Guro jeg ikke helt føler jeg kjenner. Det er kanskje derfor jeg har reagert som jeg har gjort (referer til det du og jeg snakket om i bilen). Men det er en god ting, en veldig god ting. For du er mye friere, du snakker fra levra, du er mer selvsikker. Og den versjonen av Guro vil jeg at du skal holde på. Drite i hva alle andre tenker, føler og skulle mene om deg, familien din, bloggingen din og andre ting som angår deg. Drit i dem.
    Jeg heier på deg Guro, og på den versjonen av deg som DU er på vei til å skape.
    Klem fra lillesøster <3

  2. Silje: Snufs, takk Silje 🙂 Veldig gode ord å høre i dag <3 Heier forresten på deg også, du er utrolig sterk selv.

    Klem, storesøster <3

  3. You may be afraid, but you are not consumed by fear; you have courage. Do you remember what Jan Barna told us? That fear drives out love until the only thing that matters is ME. Courage was letting love for others fill your heart until the only thing which matters is love. Every time you choose Veslemor, Veslefar, J., or your parents, or your sisters, or me, or your blog, you are choosing to be free. I am proud of you for knowing your fears and facing them publicly. You are courageous.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *