Min fødselshistorie ++

Categories Mammalivet

Verdens nydligste lille jente, nå er du over fire måneder gammel, du smiler og humrer, du tar tak i tærne dine og er veldig glad i å sutte på hendene dine. Du svarer når vi prater til deg, og prater når du ønsker å bli pratet til. Du smiler opp når du ser pappaen din, og du har nesten like mye hår som han også. 

Jeg husker jeg hadde modningsrier i litt over et døgn, og på lørdagen mamma og pappa skulle feire 25- års bryllupsdag, da tok riene skikkelig tak. Vi var inne på sykehuset i halv to tiden, jeg hadde DRIT vondt, jeg hadde vel 4- 5 cm åpning.  Jeg fikk epidural og omtrent en halv time etter at den virket inn begynte pressriene å komme. Jeg husker jeg tenkte at smerte, det.. det vet man ikke hva er før man er født, det svei og brant. Jeg pushet og pushet, haha, det minner meg på at vannet gikk med et plask, det skylte over jordmor kan du si.

Jeg husker så godt da du ble født, at du kom ut og hadde svart hår. Wow! Den hadde vi ikke forventa. Jeg husker jeg ble litt redd da du kom opp på brystet mitt for jeg var usikker på om du pustet og fikk luft, du var jo helt lilla (slik hadde jeg det forresten med storebroren din også.) Helsepersonellet ble også litt urolig, de tok deg for å hjelpe deg litt med å puste, det var ikke noe alvorlig, men det hadde nok gått litt fort i svingene, du var jo ute rundt halv fem samme dag. Du ble fraktet til nyfødtintensiven, der fikk du litt oppfølging og hjelp til å komme deg. Imens ble jeg sydd, jeg dusjet, og gjorde meg klar til å møte deg igjen. Åhh.. så liten og nydelig.

Du tok puppen med en gang, spiste godt, og det har du forsåvidt gjort siden. Du vokser og legger på deg akkurat som du skal, du er trygg. Jeg får masse skryt av psykologen og andre at du er en trygg baby, så bra tenker jeg, det gjør meg helt varm om hjertet. Jeg var veldig spent og redd for at jeg skulle havne i en ny mørk og dyp fødselsdepresjon, men vet du, det gjorde jeg ikke. Jeg gleder meg over deg, har god kontakt og liker å ta vare på deg. Du er så nydelig, verdens nydeligste lille jente. Å titte inn i øynene dine, smile, og få et smil tilbake må være en av de beste følelsene som finnes.

<3

#fødsel #mamma #familie #blogg #foto #hverdag #tirsdag #skjønnhet #baby 

2 kommentarer

2 thoughts on “Min fødselshistorie ++

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *