Kjærlighet er ikke det samme som forelskelse

Categories Familien

Forelska. Det er noe jeg har tenkt litt på opp igjennom årene. Hvordan det å være forelska kan være både godt og også så utrolig vondt. Ingenting er bedre enn når den du er forelska i også er forelska i deg. Jeg har vært forelska mange ganger i mitt liv, jeg hadde syv kjærester på barneskolen. Haha! Jeg var kanskje ikke så populær blant jentene, men jeg var god venn med guttene og var liksom sammen med flere av dem. Man kan kanskje kalle det gode venner, kjærester er kanskje å ta litt i. 

Uansett, det første halvåret på videregående var jeg forelska, eller kanskje mer betatt av tre forskjellige gutter, men så ble jeg forelska i han som i dag er mannen min. Oi! Livet liksom. Jeg blir litt småglad av å tenke tilbake på det, så mye sommerfugler, så mye smil og så mye usikkerhet. Å være forelska er slitsomt. 

Jeg er ikke forelska lenger. Det bobler sjeldent i magen. Jeg tenker ikke konstant på mannen min. Jeg skriver ikke navnet hans på alt mulig som kan skrives på. Jeg gjør ikke hva som helst for han, og jeg sluker ikke hvert ord han sier. 

Men jeg elsker han. 

Kjærlighet er ikke det samme som forelskelse. 

Når jeg hører om folk som gjør det slutt eller går fra hverandre fordi følelsene ikke er der så blir jeg litt.. hmm.. trist kanskje. Det er klart at noen ganger så funker ikke et forhold lenger, men det at kribling og oppslukthet forsvinner betyr ikke at et forhold er dødt. Om man fortsatt har det bra sammen og er glad i hverandre så betyr det kanskje bare at forholdet har gått et steg videre. 

Jeg elsker mannen min. Det bobler kanskje ikke i magen lenger, og det er ikke alltid så fryktelig spennende, men han er den viktigste personen i livet mitt. 

Jeg husker så godt dagen jeg bestemte meg for at det skulle være meg og han for alltid. Vi gikk på tur opp et fjell, han gikk først og jeg kom etter. Jeg dreiv å klagde over at jeg ikke visste om vi burde være sammen eller ikke. Var det riktig, var det rett. Plutselig snudde mannen min (da min kjæreste ) seg og sa “Guro, enten så går vi for dette, eller så gjør vi det slutt nå!”. 

Stille.

Jeg var forfjamset. Han satte på en måte et ultimatum, jeg måtte velge. 

“Nei, men.. jo, vi går for det da”, sa jeg. 

– The End – 

Eller, the beginning, alt ettersom. 

Følg meg også på andre sosiale medier HER.

#blogg #hverdag #fredag #kjærlighet #kjærester #blogger #norge #livet

2 kommentarer

2 thoughts on “Kjærlighet er ikke det samme som forelskelse

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *