Det kalles nemlig livsglede

Categories Mål og drømmer

Da er 2017 over. Det har vært et år med mange oppturer, og få nedoverbakker, og det er bare utrolig deilig å tenke på. 

Jeg føler meg egentlig litt tom for ord og skrivelyst. Jeg har lyst til å dele noe, men finner ikke helt ut av hva jeg ønsker å dele. Jeg har tenkt på mange ting i dag, for eksempel; “Hva gjør en person lykkelig?”, “Er jeg for egoistisk?”, “Kommer jeg til å klare treningsmålene mine?”, og “Er jeg virkelig på vei til å bli bedre?”. Haha! Man kan vel egentlig kalle det for bekymringer istedet for tanker. Vel, what to do? Jeg må slutte å tenke så sinnssykt mye, bare gjøre, ikke være så redd, her er det ikke noe “better safe, than sorry”. 

Livet. Vi lever bare en gang på denne jorden. Jeg har ikke lyst til å angre på ting når jeg blir gammel, samtidig så har jeg jo også, som kristen, et evighetsperspektiv når det kommer til himmelen og slikt. Jeg tror jo på Gud, Bibelen og at det finnes en himmel, men selv om et evig liv venter på meg der ute et sted så… hmm.. tror jeg det er viktigere å leve livet mitt her og nå enn i noe som en dag kommer. Å tenke alt for mye på det som skal komme hjelper meg ikke akkurat nå, bortsett fra at det kan påvirke valgene jeg tar i dag. Tror jeg.. Ja.. hmm.. Jeg vet ikke helt om jeg liker det, for blir valgene jeg da tar egentlig mine? 

Kanskje, kanskje ikke. Hva om jeg ønsker å gjøre noe som strider imot den troen jeg har? Eller tradisjonene i troen? Hva gjør jeg da? Gjør det meg mer lykkelig å “fornekte” meg selv? Eller ville jeg kanskje egentlig fått det bedre om jeg ikke var så utrolig streng mot meg selv? Hmm.. I don’t know.

Uansett! Jeg ønsker nå i 2018 å gjøre mitt beste for at den lille familien min skal være lykkelig og trives, samtidig som at jeg også får tid til å finne ut av hva som gir ho mor litt ekstra glede i hverdagen. Jeg gleder meg til 2018, og DET gjør meg lykkelig, for det kalles nemlig livsglede og DET er et tegn på at jeg bare blir bedre og bedre. 

– Vi blogges 🙂 <3 

Følg meg gjerne på andre sosiale medier HER.

#blogg #livet #nyttår #hverdag #valg #livsglede #foto #glad #blogger 

2 kommentarer

2 thoughts on “Det kalles nemlig livsglede

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *