Kirketid

Categories Religion og tro

Det er kirketid igjen. Vi sitter og lytter om noe som skjedde for flere tusen år siden.

Et bryllup. Jesus. For lite vin.

Jeg har litt problemer med å følge med, ikke fordi det ikke er interessant, men fordi jeg ikke har opprettholdt evnen til å konsentrere meg. Det har gått to år. Og på de to årene har tankene fått løpe fritt, de har fått lov til å fly litt av gårde.

Men nå.. nå er det på tide å øve litt på denne konsentrasjonen.

Når man er kristen, aktiv kristen (?), så har man et indre ønske, ofte, om å lære mer om denne Jesus. Ønsket kommer og går. Noen ganger er jeg veldig interessert, andre ganger ikke interessert i det hele tatt.

Hvem er Jesus?

En Gud? Mann? Gud og mann?

Det er mye å lære. Men jeg har ikke dårlig tid. Det funker dårlig å pushe kristendom på seg selv, når man egentlig bare trenger å puste. Nå har jeg pustet i to år, jeg har ikke stengt Jesus, Gud, ute. Jeg har bare latt han være her.

Nå er jeg klar til å prate litt igjen.

Ha en fin dag!

– Guro <3

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *