Mine tanker om dette med evig liv, og livet vi lever nå

Categories Religion og tro

Hei dere! 

Jeg har en tanke jeg har lyst til å dele med dere. Noe jeg har tenkt på en stund, og jeg tror ikke at jeg er alene om denne tanken. Som de fleste sikkert har fått med seg så er jeg kristen, jeg tror på Gud og jeg tror at livet her på jorden ikke er det eneste. 

Men det er noe som har vært litt “vanskelig” i det å leve med denne troen, kanskje en vrangforestilling. Jeg har lært og trodd at livet etter døden vil bli så mye bedre enn det livet jeg lever nå, og at det livet jeg lever nå skal liksom være en forberedelse på det livet som kommer. Jeg levde i en lang tid med følelsen av å alltid jage mot noe jeg aldri ville klare å nå, perfeksjon, frelse, evig liv. 

Jeg sliter fortsatt med frelsesvisshet. Jeg sliter med spørsmål som “Hvorfor skal det være så fint å ha evig liv?”, “Evig liv er jo litt lenge kanskje?”, “Hvor skal fokuset være? Her og nå eller… senere?” 

Jeg har nettopp begynt å kjenne på gleden ved å leve, puste, gjøre ting, utvikle meg og utforske en litt “større” verden. Jeg hadde glemt bekymringene når det kommer til frelse og evig liv. Jeg har akkurat begynt å kjenne på en glede ved å være kristen, kjenne Gud, leve med fred inne i meg. Og vet du, det har jeg tenkt til å fortsette med, oppleve denne verden, kjenne mer på at Gud er god, og ta imot den godheten. Jeg vil ikke være streng. 

Noen vil kanskje bli skremt av disse tankene. jeg ble veldig skremt av å tenke slik før, men vet du, etter at jeg tillot dem å komme så har jeg hatt mulighet til å reflektere over dem. Det er ikke bra å grave ned ting som bekymrer en, det er bare ikke en god løsning- most times. 

Så ja, frelse kan noen ganger virke så komplisert, men evig liv og det livet vi lever nå må ikke være motsetninger. Livet på jorden varer ikke evig, men desto viktigere er det å kjenne på gleden ved å leve. Kjenne på .. ja alt det går an å kjenne på. Også kommer det et evig liv, og hva som skjer da, det kan vi ta da. 

Leve livet. 

Jeg elsker å leve livet. 

Gjør du? 

Vi blogges! 

– Guro <3 

Følg meg gjerne på I N S T A G R A M og F A C E B O O K

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *