En vakker mamma

Categories Mammalivet

Mannen, barna og jeg var en spontantur i dyreparken i sommer. Den første dagen tok vi en tur i badeland og neste dag vandret vi rundt i Dyreparken. Ungene koste seg masse, men trivdes definitivt best i badeland, de er jo fortsatt gangske små (hihi, bare 1 og 2 egentlig) så det å gå rundt og titte på ting er ikke like morsomt som å plaske rundt i deilig vann i varmen. Veslefar svømte til og med litt rundt med baderinger rundt armene, han kunne jo ikke få nok av det. Veslemor var litt mer avslappet, men storkoste seg med å sitte på fanget i deilig vann. 

Men, mens jeg satt der med Veslemor, og hadde egentlig ganske lite å finne på, så begynte jeg å titte rundt meg. Jeg hadde vel egentlig i mitt forvrengte hode forestilt meg at de fleste kvinnene inne på badeland ville se “perfekte” ut, ha fin kropp, fint ansikt, fint alt, men det var ikke det jeg så, og jeg ble overrasket. Ja, jeg ble overrasket, og da forsto jeg hvor forvrengt virkeligheten blir om man oppholder seg for mye på sosiale medier, og sammenlikner seg med mennesker som er opptatt av utseende. 

Det har jo vært mye prat om dette i det siste. Mye prat om hvordan mange bloggere, og kjendiser, fremmer et usunt kroppsideal, men jeg fremmer selv et usunt kroppsideal for meg selv, oppe i mitt eget hode. Jeg tillater meg selv å titte på bilder av fine bloggere, av fine kjendiser, sammenlikner meg med andre. 

Derfor var det så fint når jeg satt der med Veslemor på fanget og tittet rundt meg, for INGEN var like. Ingen var en standard, alle så forskjellig ut. Og det var da jeg tenkte oppriktig i hjertet- oi, så vakre vi er. 

Så utrolig vakre vi mødre er! 

Og så fantastisk at vi ikke er like i det hele tatt. Så fantastisk at virkeligheten er en helt annen en enn den jeg leser om, den jeg blir eksponert for hver dag fordi jeg liker å scrolle rundt på instagram, Facebook, aviser og blogg. 

Jeg tror dette må være et av mine beste sommerminner for denne sommeren. Leke med barna, se andre mødre og fedre være stolt av sine lekende barn, tenke minimalt på hvordan man ser ut, og bare kose seg i den kroppen man har og verdsette hvert eneste koselige minutt. Så mitt beste sommerminne er strekkmerker, hengemage og lykkelige ansikter 🙂 

Er du en mamma? Eller kjenner noen som er en mamma? 

Del dette og fortell henne at vi mødre, vi er VAKRE 🙂 

Vi blogges! 

– Guro <3 

#sommer 

12 kommentarer

12 thoughts on “En vakker mamma

  1. Cecilie: næmmen, så koselig 🙂 Det betyr utrolig mye å høre! Blogging hjelper meg å sortere følelser og å få det litt «ut» av kroppen og hodet 🙂

  2. Min besteveninne er mamma til en, snart to! Hun er helt fantastisk, så vakker. Håper på og gleder meg til dagen jeg blir mamma selv!

  3. For et hærlig innlegg! Akkurat slik det skal være.
    Hilsen ei mamma med både strekkmerke,hengepupper og mage som ikke er flat.
    Men selv om verdens beste mamma for mine barn. Vi er heldige vi .
    Ha en god søndag.
    Klem Christina

  4. Virkelig fint innlegg. det er akkurat det jeg også tenker og derfor er jeg ikke redd for å gå ut med mamma kroppen min lenger, for jeg vet at flertallet ser akkurat ut som meg, og de digge stramme 20 åringene er ikke på et felles familiebad likevel hehe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *