Hva er det viktigste i livet?

Categories Meninger

Hei dere!

Jeg sitter i sofaen sammen med mannen og titter på 2. verdenskrig i farger (på Netflix). Det er interessant, og viktig å huske på det som en gang har vært, men jeg synes noen ganger det er… Hmm.. ubehagelig å fordype seg i tragiske ting også, det er så uforståelig hvor mye vondt vi mennesker kan påføre hverandre.

Jeg føler også på en ubeskrivelig kontrast. Å leve i Norge, ai, VI ER SÅ PRIVILIGERTE! Hvertfall nå, vi var jo ikke akkurat rike før vi fant olje, men nå, i forhold til andre land, heldige.

Og det igjen får meg til å tenke på hva fokuset er for noen av oss. Hva er det viktigste i livet vårt?

Er det utseende? Er det reiser? Er det rikdom? Er det familie? Er det venner? Er det å være «suksessfull»? Å være smart?

Jeg kjenner titt og stadig på et ønske om å bli/ være berømt, ha masse penger, føle meg fresh og å være «Cool», men «chill». Jeg kjenner også på glede ved å være mamma, sorg over ting som er trist og lykke over å være gift med en deilig og utrolig god kjekkas.

Disse følelsene behøver ikke nødvendigvis å være kontraster, men det er noen ganger forvirrende å ha så forskjellig ønsker, følelser og tanker. På en side føler jeg meg liksom aldri helt fornøyd med tilværelsen, mens på den andre siden er jeg så UTROLIG takknemlig for livet mitt og alle menneskene i det.

Ja, så sitter man her da, nyter livet, men drømmer også stadig.

Hvordan er dette for deg? Kjenner du deg igjen?

Vi blogges!

– Guro <3

#blogg #livet

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *