En redd spion

Categories Identitet

Det må være slik det føles å være hangover. 

Jeg er på vei ned i låven for å hente ved. Hode er tungt, det brenner liksom etter å ha tatt en god dose med migrenetabletter. Av en eller annen grunn blir hele kroppen øm av de tablettene, det er en rar følelse. 

Tung i hodet, blir fort varm, men hente ved, det skal jeg. 

Vandrer ut i mørket og tenker at jeg hadde vært en super flink sniker, spion, en einstøing som vandrer uredd i mørket, en som er usynlig, men som også er viktig, en viktig person ingen vet om. 

Ja, jeg er 25 år og drømmer meg bort i slike tanker. 

Er det … litt rart? Dagdrømmer du slik? 

Jeg dagdrømte mye før, da jeg var yngre, jeg antar jeg aldri har stoppet med det. 

Dagdrømme. Vandre inn i sin egen lille verden, se for seg seg ting som aldri kommer til å skje, men som allikevel føles ut som noe som kunne skjedd akkurat meg. 

Dagdrømme om alt mulig rart. Å være en helt annen en, å oppleve noe fint, noe trist. Dagdrømme. 

Jeg dagdrømte mye før, for å komme meg vekk fra vonde ting, mest skole, ensomhet. 

Nå dagdrømmer jeg når jeg er sliten, når jeg har migrene, da glemmer jeg nesten at jeg har vondt. 

Jeg liker å dagdrømme, så lenge jeg er mer fornøyd med virkeligheten. 

Hvis drømmene er bedre enn virkeligheten. 

Da

blir jeg trist. 

Jeg er redd. 

Redd for å blogge. Redd for å si noe feil, redd for å trå noen på tærne, redd for at mennesker skal missforstå, redd for at folk skal tro noe om meg som ikke er sant. 

Redd. Redd for å finne ut ting om meg selv som jeg ikke liker. Jeg er en perfeksjonist når det kommer til min egen karakter, den jeg ønsker å være. 

Jeg er redd for å slutte å blogge, for endelig har jeg funnet min stemme. 

Jeg er redd for å bli cocky. 

Redd for mye. Redd for at jeg skal virke som en show off, hahahahaha! Oh the irony, jeg føler meg ofte så … usynlig og svak og liten. 

Redd. 

Jeg er lei av å være redd, men jeg er kanskje enda mer redd for å ikke være redd. Fordi jeg er enda reddere for å gjøre noe feil, da er det bedre å være redd så jeg alltid har noe å lene meg på om noen skulle konfrontere meg. Redsel er noe jeg kan skylde på, det holder meg litt tilbake. 

Men noe inne i meg lengter etter å være helt fri. Kanskje litt for fri. 

Jeg vet ikke. 

Slutt.

Å være.

Redd. 

Guro.

Det er navnet mitt. 

 

#bilder #blogg #høst #filosofi #identitet 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *