“Jeg er best, jeg er råest, jeg klarer dette”- Guro Edvardsen

Categories Identitet

Heisann! 

Det er onsdag. Det er midt i uken allerede. Og idag tenkte jeg å dele et tips som faktisk har vært til god hjelp for meg opp igjennom årene. 

Da jeg studerte i England leste jeg en bok som kalles “Bli best med mental trening” av Erik Bertrand Larssen. Jeg husker ikke hvordan jeg fikk tak i den, eller hvorfor jeg begynte å lese den, men det viste seg at jeg skulle ta med meg to ting fra boken som har hjulpet meg mye når jeg har måtte prestere enten på skole, eller nå, på jobb. 

Nummer 1. Skaff deg et mantra. Jeg har jo slitt mye med dårlig selvtillit og selvfølelse. Når jeg har følt meg nervøs eller veldig lite klar for oppgaver og presentasjoner, så sier jeg alltid til meg selv: “Jeg er best, jeg er råest, jeg klarer dette”. 

Det handler ikke om at jeg ønsker å være bedre enn alle andre, men jeg forteller meg selv at dette, ja det KAN jeg virkelig klare. Da går jeg inn i hva enn oppgave det skulle være med hodet litt høyere hevet, jeg har gitt meg selv en klapp på ryggen, og føler at dette kan jeg takle. Og jeg ikke bare takler det, men jeg takler det BRA! 

Det beste er at det faktisk fungerer. Finn et mantra til deg selv og prøv da vel, eller kanskje du har et allerede? 🙂 

Nummer 2. Confidence is key, selvtillit- å virke selvsikker, drite i hva andre tenker om deg, det er noen ganger HELT nødvendig for å komme seg litt videre i livet. Jeg har sitti så fast i akkurat det selv, at… ja, jeg blir litt oppgitt av å tenke på det. Jeg var så styrt av hva jeg trodde andre mente at jeg ikke hadde en egen identitet nesten. 

Det var krise. 

Jeg sliter fortsatt med ting og tang, men det har virkelig hjulpet å noen ganger ta på seg klær man føler seg vell, ta en titt i speilet, i og si til seg selv “Confidence is key”! Jeg gjorde det faktisk på ledertreffet jeg var på for litt siden, angsten grep skikkelig tak i meg så da gikk jeg på hotellrommet og hadde en liten alvorsprat med meg selv. 

Det funket! 

Hva tror du? Ville det funket for deg å ha et slikt mantra? Å ha en holdning om at selvtillit, det trenger man, eller det må man fake seg til, av og… til? 

– Guro <3 

#selvtillit #høst #blogg #onsdag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *