Yes, jeg skal betale mer for barnehagen!

Categories Mammalivet

Småbarnsfamiliene er blant budsjetttaperne skriver NRK. Yes, det liker vi.. ikke. Dyrere barnehage, men ingen økning i foreldrefradrag eller barnetrygden og dyrere skatt til gøy og morro, altså ting som buss og kino, gjør at det blir dyrere å være en familie med små barn. Du har nok å tenke på som foreldre om du ikke skal bekymre deg enda mer for økonomien og hvordan å få den til å gå opp. Jeg og mannen har til sammen 150% stilling og med det så lever vi helt greit, men ikke så greit at regjeringen bare kan øke her og øke der.

Jeg har ikke tenkt til å lage så fryktelig ståhei rundt dette, men jeg synes liksom barnehagen var dyr nok fra før av jeg, men for all del jeg kommer til å betale. Bare ikke forvent at jeg skal juble over dette, jeg som alle andre liker å beholde så mye penger som mulig i min egen lomme 😉 Også hadde det vært en fordel om kollektivtrafikken ikke ble så fryktelig mye dyrere, for jeg synes den er dyr nok fra før, jeg har til og med en egen sparekonto som er ment for kollektivtrafikk.

Oh well, vi har lov til å klage, har vi ikke? Hva tenker du om det nye statsbudsjettet? 🙂 Fortell gjerne hva du mener 🙂

#barnehage #politisk #hverdag #blogg #familie

6 kommentarer

6 thoughts on “Yes, jeg skal betale mer for barnehagen!

  1. Hei Guro! Ja barnehage mener jeg er dyrt nok fra før av. Og prisen øker i det små, for et år siden betalte jeg 2930, så 3030, og nå betaler jeg 3130. Kanskje ikke største summen men det blir det om det fortsetter!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *