Slik ser mammabolledeigmagen min ut

Categories Mammalivet

God mandag alle sammen! 

Tenkte i dag å skrive om et tema som nesten er obligatorisk for mammmaer som blogger, nemlig bolledeigmagen. 

Hva er mitt forhold til bolledeigmagen? Jo først, jeg elsker den. Ikke min, men mamma sin. Da jeg var yngre var det å klemme mamma noe som bare var utrolig koselig, mamma var myk og god, varm og velkommen. Den var et bevis på at noe “ikke perfekt”, kan være så mye bedre enn “perfekt”. Det var trygghet å finne i en varm mammabolledeigmageklem (oi, langt ord der gitt). Trygghet, trøst og varme, var jeg lei meg og trengte noen å komme til så var mammabolledeigmagen det første stedet jeg ville gå til, haha, eller bare mamma da, men det var ekstra trykt fordi det var varmt, mykt og godt. 

Men hva er mitt forhold til min mammabolledeigmage? Nja, jeg elsker ikke den like mye, og det kan godt hende min mamma har det på akkurat samme måte som meg. Magen er slapp, den har strekkmerker og, ja, jeg synes rett og slett at den kunne vært flatere og mer markert (med muskler vel og merke, ikke bilringer). Etter min første graviditet hadde jeg veldig vanskelig for å akseptere kroppen min, alle strekkmerkene, og den slappe magen, synlige cellulitter på rumpa og etterhvert pupper som så ut som hamburgerbrød. Jeg syntes det var noe dritt.

Men hvordan forholder jeg meg til det nå? Vel, noe av det jeg jobbet med før denne andre fødselen var rett og slett det å være forberedt på at kroppen kanskje aldri blir den samme igjen, være komfortabel i min egen kropp, være komfortabel med at jeg ikke kommer meg inn i small igjen, komfortabel med at puppene ikke peker i samme retning lenger, være komfortabel med å være Guromedium og ikke Gurosmall. Har det funket? Nja… Til en viss grad, jeg er ikke helt i mål liksom, jeg hadde jugd hvis jeg hadde sagt at jeg er fornøyd med den jeg er i dag.

Allikevel, mammamagen er jo flott på sin egen måte, kanskje ikke estetisk, men emosjonelt og symbolsk så er den utrolig vakker og fin, en utrolig god bolledeig som smaker søtt og godt, og som gir en god følelse i magen. Ja, det er mitt forhold til bolledeigmagen. 

Hva er ditt forhold til den? Positiv eller negativ? Skriv gjerne en kommentar om det 🙂 

Ha en god mandag alle sammen! 

#blogg #mamma #mammalivet #mage #kropp #press #god #vakker #hverdag #kropspress #strekkmerker

8 kommentarer

8 thoughts on “Slik ser mammabolledeigmagen min ut

  1. Ja…er den positiv eller negativ. Ambivalent vil jeg si. Ja den er et fint minne om hvor fantastisk og genial kvinnekroppen er. Men det blir å lyve å si at dinglepupper, strekkmerker og slapsemage er det vakreste i verden…for det synes jeg ikke. Så jeg pleier å minne meg selv på at jeg lagde faktisk et barn med det der…og da blir det litt bedre.

  2. Jeg syns du er flott jeg 🙂 vær fornøyd med kroppen din, den forteller en historie. Pørver selv å si det til meg etter jeg la på meg 30 kg etter jeg ble syk og begynte med medesiner, men kan ærlig innrømme at jeg klaga på meg selv da jeg var tynnere og atid noe som var galt.

  3. malinnhans: Så koselig å høre 🙂 Ja, jeg klaget før jeg ble gravid også, dessverre. Nå tenker jeg at jeg så kjempe bra ut før 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *