Psykologtime, graviditet og linktree

Categories Depresjonen

Hallo dere! 

Hadde en skikkelig tøff psykologtime i går, så dermed ble det ikke noe av barnehagefest på kvelden, men… Veslefar er jo så liten enda at han ikke forstår at han har gått “glipp” av noe. Vi koste oss heller hjemme med sjokoladekake og Peppa Gris, hva er greia med den grisen egentlig? Han har helt dilla. “Gis, gis,gis” sier han og har kjempelyst til å titte på denne rosa grisen, familien hennes og vennene. Jaja, han kunne jo likt mye verre saker.

Fant forresten ut av at jeg har glemt å ta Zoloften min (mot depresjon) i et par dager så det kan kanskje forklare hvorfor jeg har vært litt huggærn i hodet, og følt meg veldig nedenfor. Nå har jeg hvertfall begynt på dem igjen så får vi håpet at hodet, kropp og sjel kommer seg litt. Det har kanskje ikke kommet så tydelig frem på bloggen de siste dagene, men jeg har vært utrolig… hmm.. urolig oppe i hodet, følt meg nesten litt lost egentlig. Og det har gjort meg utrolig redd, jeg ønsker virkelig ikke å bli så dårlig som jeg var for et år siden, da levde jeg i mitt eget torturkammer, orket omtrent ingenting, lå masse på sofaen, og trengte hjelp til det meste. Åå.. Og når vi snakker om i fjor, det var faktisk på denne tiden for et år siden at jeg fant ut av at jeg var gravid igjen.. Haha. Det var litt av et sjokk kan du si.

(Deler noen bilder fra året som er gått.)

Jeg husker jeg hadde tatt graviditetstesten også var den fakitsk positiv. Jeg gikk ut i verkstedet for å vise det til Jonas, uff, han tittet på den, jeg sa den var positiv, og han bare.. “jahh, vi kommer oss igjennom dette også.” Og det har vi jo gjort 🙂 Og nå har vi to nydelig barn. Det var faktisk ikke en selvfølge at det skulle gå så bra, det er større sjanse for å få en ny fødselsdepresjon hvis du allerede har hatt en, men vi har fått, og får, så god oppfølging av helsevesenet at det kunne nesten ikke gått bedre enn det har gjort. Det hjelper så klart også at Veslefar sover hele natten og at Veslemor gjør akkurat det samme, utgangspunktet har vært litt annerledes enn ved første graviditet og fødsel. 

Anyways, leste du blogginnlegget mitt fra i går om Linktree? Ikke? da kan du lese det HERJeg fant nemlig ut av at det går an å bruke den linken, ikke bare på Instagram, men også for eksempel her. Så om du enda ikke følger meg på andre sosiale medier, men kunne godt tenke deg det, klikk deg inn HER.

Hva drev du med for et år siden? Legg gjerne igjen en kommentar, hadde vært spennende å lese hvordan livet ditt var på denne tiden i fjor 😀

#blogg #norge #bilder #foto #gravid #test #blogger #hverdag #fredag #helg #helse #psykiskhelse #livet #tb

6 kommentarer

6 thoughts on “Psykologtime, graviditet og linktree

  1. På denne tiden i fjor var jo jeg også nylig blitt gravid med nummer 2. Vi hadde begynt å fortelle det til venner og familie. Jeg husker jeg var ganske engstelig den første tida for at det ikke skulle gå bra siden det forrige svangerskapet endte i spontanabort. Jeg hadde også begynt å plages med isjias-smerter, antakelig pga bekkenløsning. Jeg er glad jeg ikke visste da at det fortsatt ville gjøre like vondt et år senere. Men hun er verdt det, å hvor hun er verdt det!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *