Vakre mensen liksom

Categories Mammalivet

Mensen.

Det har vært mye prat om mensen i det siste her på blogg.no, og jeg kan jo skjønne at det er greit å ha litt fokus på noe de aller fleste synes er litt ekkelt, men som egentlig burde bli sett på som helt naturlig og faktisk litt vakkert.

Vakre mensen liksom. Haha! Næhh! Jeg synes ikke det er noe digg å måtte skifte bind sånn annenhver time, eller få blod på seg når man tørker seg etter et do besøk, for ikke å snakke om, og nå kan de mest sarte sjeler la vær å lese neste setning, men seriøst, mensen og nummer to, (you know- bæsj), det ække digg. Også er jeg bestandig redd for at det skal blø igjennom, noen blør tre dråpen, andre blør en liter, jeg ligger kanskje på 8 på en skala fra 1 til 10.

Mensen har også en tendens til å komme når jeg minst venter det, oh, yes, den kom noen dager før mitt eget bryllup, varte hele honeymoon, også fikk jeg mensen igjen en måned senere da vi var på ferie i Frankrike. Jeg husker også første gangen jeg fikk mensen, jeg var 13 år, det var mitt på natten og vi skulle til Danmark neste morgen. Jeg våknet av at det kjentes litt bløtt ut, du vet der nedentil, okey hvis vi skal være helt grafiske og ærlige, skjeden, det er jo der alt det hellige kommer ut og inn så. Uansett, jeg går ned på do, ser at jeg har begynt å blø, jeg tar på et stort nattbind (tror ikke jeg skifta truse en gang, ups!) også går jeg å legger meg, jeg tok det med knusende ro, haha, bestevenninna mi var med på den ferien og jeg ble så irritert på henne at jeg klappa til henne faktisk. Vakre mensen, eller hva?

Også er det disse hormonene, da tenker jeg egentlig med en gang på pappa. Han har en kone og fire døtre og det er bare 6 år mellom meg og den yngste, need I say more? Det har gått noen kuler varmt i huset kan du si, for ikke å snakke om bindforbruket, haha, (ja jeg bruker bind, store nattbind faktisk), jeg synes tampong er bare helt, utrolig, seriøst ubehagelig.

Synes jeg mensen er vakkert? Egentlig ikke, noe av det beste med å gå gravid og amme er at du IKKE har mensen. Men heier jeg på mensen? Ja. Hadde det ikke vært for mensen og alt det styre der så hadde jeg ikke sittet her med to vakre barn, og da kan man jo nesten si at om ikke mensen er vakkert, så kommer det ofte noe vakkert ved at man har mensen, eller fravær av mensen, på en måte.Jaja, jeg ønsker dere alle en god uke, det er mandag og tid for mer blogging. Jeg har kanskje virket litt fraværende på bloggen i helga, men slik kommer det til å være, jeg har ofte mer å gjøre i helga enn i uka. Det er også veldig digg å ikke være online hele tiden, også føler jeg meg så motivert for å nå nye mål når mandagen kommer.

Anyways, denne uka har jeg tenkt til å lage et blogginnlegg om en av mine søstre, det blir altså del 1 av 3, for jeg har jo 2 søstre til. Jeg har også tenkt til å lage et innlegg om flyttingen som skjer om ikke snart. Skal vi se, er det noe mer jeg har tenkt å blogge om.. hmmm.. vi får se, jeg kommer så klart til å blogge om hvordan jeg har det, men det er slikt som bare skjer på en måte.

Oki, vi snakkes da folkens. Hva skal du denne uka? Og hva tenker du om mensen? Vakkert eller ikke?

#mensen #blogg #blogger #hverdag #vakkert #livet #kvinne #mamma #mandag #nyuke #uke #foto

4 kommentarer

4 thoughts on “Vakre mensen liksom

  1. Mensen er ikke vakkert. Men jeg synes ikke det er så ekkelt heller, spesielt etter å ha gått over til å bruke kopp (det kan virkelig ikke sammenlignes med tampong som tørker ut og risper opp hele tissen fra livmorhalsåpning til ytre kjønnsleppe). Merker neeeesten ikke at jeg har mensen engang….sånn bortsett fra at det følger litt eller mye kramper og søtsug da. Men det er jeg så vant med at det bare lever jeg med.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *