Your fake beauty

Categories Mammalivet

Good morning pips! 

Etter en litt slitsom natt (ungene har våknet om hverandre i hele natt), så sto vi opp litt senere i dag og er nå klare for en ny dag med blogging, fotografering, spising, tv- stirring, barnehagehenting og “alt” en mor i mammaperm driver med. Jeg må ærlig innrømme og si at noen ganger blir det litt ensformig her ute i skauen, dagene er ganske like, og jeg ser livet mitt liksom passere forbi for hver dag som går. Uff, men så liker jeg det litt også, det er ikke noe stress og mas fra noen (nesten), jeg kan ta den tiden jeg trenger, tusle meg gjennom rutinene og bare kose meg med Veslemor og en veldig rolig hverdag…But, but.. Her har dere da meg akkurat etter at jeg har stått opp.

Haha! Det fikk meg til å tenke på noe som irriterer meg grønn. Det finnes den type mennesker, eller bloggere, som, når leserne deres spør, mener at de går mer uten sminke enn med, og at de bare bruker sminke når de skal et eller annet, eller ta bilder til bloggen. Kanskje legger de ut et bilde av seg selv og skriver “Her bruker jeg ikke sminke”, lol.. Det kan godt hende du ikke bruker “sminke”, men vær så snill, når bryna er fiksa, vippene er fiksa, leppene er fiksa og jeg vet ikke hva.. da har du liksom.. permanent sminke på. Det er jo ikke den naturlige deg vi ser, det er fortsatt en på sminket sannhet. 

Nå sier jeg ikke at jeg er i mot alle disse greiene man kan gjøre for å se penere ut.. eller jo, der løy jeg, jeg synes det er litt dumt at vi kan fikse så utrolig mye på utseendet, det litt trist egentlig. Men, det er helt greit for meg at du fikser på deg, bare ikke kom og si at det er deg uten sminke, det blir bare.. feil, liksom. Ja, det blir feil. Det sender så mange feil signaler om hvem du er og hvordan du har det med deg selv egentlig.

I går gjorde jeg noe for første gang (nesten), jeg redigerte ansiktet mitt med et program hvor du kan gjøre ting større, mindre, lengre og kortere. Først gjorde jeg det bare for gøy, men så tok jeg meg selv i å synes at, hmmm.. kanskje jeg hadde vært penere med litt større lepper, eller jahh… nesa mi veit jeg jo at er litt stor.. Nei, nei, nei, Guro, stopp med det nå! Jeg er pen akkurat som jeg er, det som jeg ikke synes er så pent, vel.. det gjør jeg til mitt, også er det en del av meg det også. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor vi ønsker å være så fryktelig vakre på utsiden når de fleste mennesker heller er sammen med folk som er vakre på innsiden. 

Jaja, litt skjønnhetstanker fra denne dama nå på morgenen. Hva synes du? Vær gjerne uenig (eller enig?) Jeg hører gjerne din mening også 🙂 

Legger til slutt ut et bilde av den “sunne” frokosten min.. digger sjokomelk! 

Oh well, vi snakkes dere 🙂 

#skjønnhet #indre #ytre #blogg #blogger #sminke #utseende #ærlig

Følg meg på andre sosiale medier HER

10 kommentarer

10 thoughts on “Your fake beauty

  1. I know I mostly see what you want me to see, but then, we had a year where we saw everything, so. I will just say this: the young woman who struggles with things and doesn’t have time to do her hair is just as beautiful to me as the one in my picture frame. And both are just as dear to me as the young woman in sweats curled in front of 7th Heaven.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *