Jeg deler nye bloggtips // Pinterest og Ripl

Categories Blogg

Hei dere! 

Håper mandagsmorgenen har behandlet dere fint og at dere er klare for enda en nye uke. Jeg får ikke sagt det ofte nok, men tiden går bare fortere og fortere jo eldre mann blir. Sukk! Det betyr at barna vokser, jeg blir eldre og en dag så er vi ikke her lenger… Jaja, men over til noe mye mer lystbetont 🙂 Jeg tenkte å komme med noen flere blogtgtips til dere i dag, selv digger jeg å få lette og enkle tips, so here we go. 

Hva gjør jeg når jeg trenger litt ekstra motivasjon, eller inspirasjon til blogging? Jo, jeg klikker meg en tur innom Pinterest. Det skuffer aldri! Jeg søker på ting som “Blog inspiration”, “Blog tips”, “Blog ideas”, og en helt nye verden åpner seg opp. Det finnes så mye nyttig og bra der ute, alt fra hvordan å ta bedre bilder, hvordan å lage en god tittel, ideer til hva man kan skrive om, egentlig alt man trenger å vite for å holde bloggen på et godt nivå. Jeg lærer masse hele tiden, og så blir jeg så inspirert! Det kan godt hende du gjør dette allerede, hvis ikke så anbefaler jeg deg å sette i gang. Om du ikke har en blogg så er jo Pinterest fortsatt en utrolig genial søkemotor når du trenger inspirasjon til alt fra mat, ferie, diy, oppussing, interiør, hobbyer, you name it liksom 🙂 

Anyways, over til neste tips. Synes du det noen ganger blir litt kjedelig å bare dele tekst og blogglenke på Facebook, twitter og Instagram for å promotere bloggen? Da kan jeg anbefale en app som kalles Ripl. Ripl lager slideshows for deg med bilde og tekst, du kan se eksempel på Facebooksiden min HER. Det er en fin måte å bryte med det vanlige på, noe litt ny, men samtidig veldig lett å lage og publisere. Du kan laste ned appen HER.

Jeg tipper flere av dere, eller de fleste av dere har Pinterest og bruker den til et eller annet, men Ripl tror jeg er ganske nytt, den har forresten en gratis versjon og en du kan betale for. Jeg har bare brukt gratis versjonen 🙂 Man behøver så klart ikke å ha blogg for å bruke den heller, den er først og fremst laget for at (små) firmaer skal ha mulighet til å promotere varene sine på en rask og effektiv måte. Kanskje er det noe for deg? 

Oh well, vi er trøtte i huset her i dag. Veslemor valgte å være litt våken i natt og Veslefar valgte å stå opp tidlig (som vanlig). Har noen et tips til hvordan å få en gutt på 1,5 år til å sove lenger på morgen så tas råd imot med takk 🙂

Følg meg gjerne på andre sosiale medier HER.


#bloggtips #tips #blogg #blogging #inspirason #bilde #jul #mandag #hverdag

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *