Dette vil jeg endre på

Categories Identitet

En syk verden. Jeg graver etter det mest råe i et menneske. Under fasaden, normene og reglene. Hvor er det helt enkle mennesket? Vi er så opptatt av det ytre, det vakre, det skjønne, alt som får et menneske til å se bra ut, være overlegen ovenfor andre. 

Jeg ser meg i speilet, en for stor mage, hengepupper, strekkmerker, lite hode, stor nese. Men jeg har mine prinsipper, jeg ønsker at alt skal være naturlig, vil ikke fikse på noe. Det jeg ønsker meg er å være fornøyd med akkurat meg, den jeg er. Jeg ønsker å gjøre det jeg ikke synes er så vakkert med meg selv til noe som er vakkert, og jeg ønsker å gjøre dette for barna mine. 

Jeg synes jeg har de vakreste barna i hele verden, og jeg ønsker å oppdra dem til å bli trygge på seg selv. Håpet, eller drømmen er at de skal være fornøyd med akkurat den de er, for de er jo helt nydelige, bare ved å være seg. Men hvordan skal de bli trygge på seg selv om mammaen deres ikke klarer å være trygg og fornøyd med seg selv? 

Det er et problem, og jeg jobber med saken. Du er fin, Guro. Du er fin. Utseende er ikke alt, suksess, penger, være snill, grei, dette er ikke alt, å være et menneske, seg selv, da nærmer vi oss. 

Jeg blir bedre, friskere, får mer energi, men i takt med at jeg blir bedre så får jeg også mer energi til å tenke, sammenlikne, kritisere, være missfornøyd. Det er ikke bra. 

Det er vel dels dette samfunnets feil at vi hele tiden leter etter måter å bli bedre på, mer “verdifull”, et jag etter lykke og suksess, men det er bare vi som kan endre på det. Eller du, jeg, som enkelt person. Gi beng. 

Men så må man ville det da, ville “endre” på seg. Ville være seg selv. Er du klar over hvor mange mennesker det er der ute i verden, i Norge, som ikke liker seg selv? Det er mange. Alt for mange. Og jeg er en av dem. Æsj! Det ønsker jeg å endre på. Haha! Oh the irony. Jeg ønsker å endre på at jeg vil endre på. 

Jeg ønsker å endre på at jeg vil endre på. 

Derfor legger jeg ut disse bildene av meg selv. Uten sminke, uten “fake a smile”, bare meg, helt ekte. Og jeg utfordrer deg til å gjøre det samme. Legg igjen en link i kommentarfeltet om du gjør det så kan vi sammen gi litt beng. #gibeng

– Vi blogges

Følg meg på andre sosiale medier HER.

#meg #gibeng #endre #livet #tirsdag #hverdag #ekte #megselv #samfunn #deg #kroppspress

2 kommentarer

2 thoughts on “Dette vil jeg endre på

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *