Mange tanker ned på skjermen

Categories Depresjonen

Hei alle fine lesere! 

Nå er det en stund siden jeg har skrevet et lengre innlegg her og det er ganske enkelt fordi det å komme tilbake til en litt mer meningsfylt hverdag tar på litt. Jeg pusher stadig nye grenser, men finner noen ganger også ut av at jeg kanskje ikke har pushet så mye på en stund og det er på tide å ta et skritt til ut i mitt nye liv. Livet der Guro bestemmer litt, men allikevel får gjort ting. 

Det er viktig for meg akkurat det, at jeg gjør ting på eget ønske og initiativ, det er jeg som pusher og ikke noen andre. Det er viktig for meg å vaske klær, lage middag, skrive et blogginnlegg, ta bilder, glede meg over barna- så lenge energien og ønske om å gjøre det kommer i fra meg, og ikke alle andre sine ønsker og meninger. Altså misforstå meg rett, jeg mener ikke at jeg ikke skal gjøre stuff bare fordi andre ønsker det av meg, nei, det er bare viktig at jeg gjør ting fordi jeg kjenner at det vil jeg og det klarer jeg. 

Uff… Jeg liker ikke når det blir så mye jeg, jeg, jeg.. Men det må man kanskje leve litt med det også. For å kunne vite hvem man er, hva man liker og hva man ikke liker så må man liksom fokusere litt på å bare være seg… Jeg tror det hvertfall. Det hjelper ikke å være redd for å feile, redsel er lammende. 

I går hadde jeg en skikkelig dårlig dag. Den var ikke bare dårlig, den var fylt med angst, nervøsitet og uro. Jeg klarte ikke å fokusere på barna mine, jeg “forsvant” stadig inn i mine egne tanker, og om jeg ønsket å få utrette noe, om det var spise mat, rydde litt eller kle på meg noen andre klær så trigget det bekymring og redsel for de dummeste ting. Redd for å spise for usunt, redd for å bare få til å vaske en vask, redd for å ta på meg noe upraktisk, redd for redselen, og redd for å feile. Redd for å være enda MINDRE perfekt enn det jeg allerede er. 

Noen ganger må man tillate seg å elske seg selv. Det jeg driver med oppe i hodet mitt hver eneste bidige dag er selvskading- på sjelen. 

Heldigvis så har jeg valgt å gjøre noe med det, og det hjelper.. mye. Å gå til psykolog, å si i fra til de rundt meg når jeg er sliten, å ta imot hjelp, spørre om hjelp, å ta meg frihet til å gjøre ting jeg har lyst til.. alt dette hjelper meg til å bli bedre, friskere, stødigere. En “fastere ” versjon av Guro. 

Jeg ønsker deg en flott onsdag. Så blogges vi! 

– Guro <3 

Følg meg gjerne på instagram HER! 

2 kommentarer

2 thoughts on “Mange tanker ned på skjermen

  1. You are brave and courageous, Roommie. I am proud of you for being vulnerable and accepting help. Every day is more growth. 🙂 Love you, my dear friend!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *