Det er tøft, men nødvendig

Categories Meninger

Hei dere! 

Jeg har nettopp gått igjennom en ekstrem tung uke, som noen kanskje har skjønt på noen av innleggene jeg har postet. Det har vel vært en kombinasjon av mye farting, litt motstand her og der når det kommer til sosiale medier og kanskje mest fordi jeg har begynt hos ny psykolog og møter opp der fire ganger i uka. 

Jeg går for øyeblikket til psykoanalyse, det vil si at jeg møter opp ofte, jeg legger meg ned på en seng og jeg prater rett og slett om hva enn som måtte falle meg inn. Noen ganger prater jeg om bekymringer, noen gang om noe som gjør meg sint, kanskje føler jeg meg litt trist en dag, og kanskje forteller jeg om en drøm jeg har hatt. Målet med psykoanalyse er at jeg skal kunne klare å reflektere enda mer selvstendig over det som foregår inne i hjertet og hodet, styrke identiteten og skape en sterk kjerne. Psykologen prater mye mindre en jeg, meningen er at man skaper et trygt rom hvor man har mulighet til å kunne prate om hva enn som plager en, hva enn som gjør meg glad også videre.. også videre. 

Jeg merker at det tar på, men jeg merker også at dette er bra for meg. Det er tøft, men nødvendig. 

Jeg håper du har hatt en fin uke det 🙂 Og om du ikke har hatt det så sender jeg et lite hjerte og en klem til deg. 

Vi blogges! 

– Guro 

Sjekk også ut: 

INSTAGRAM

YOUTUBE

FACEBOOK

2 kommentarer

2 thoughts on “Det er tøft, men nødvendig

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *