Heisann! 

Husker dere innlegget jeg skrev for noen uker siden der jeg skrev at jeg har tatt noen avgjørelser, eller “vendinger”? Den ene handlet om mål og retning på bloggen, og den andre fortalte jeg rett og slett ikke om. Vel, her kommer det. 

Jeg sluttet hos psykologen. 

Jepp. Det er det den andre “vendingen” handler om.

I høst begynte jeg hos ny psykolog fordi min forrige byttet jobb. Jeg begynte på noe som kalles psykoanalyse, det er en veldig intensiv behandling, du har en 45 minutters time 4 ganger i uken. Selve timene var bra, og jeg hadde god utbytte av det, men reiseveien ble alt for lang. 45 minutter med bil en vei, 45 minutter psykoanalyse og 45 minutter hjem igjen, det tok for mye av dagen og gjorde meg mer sliten enn det burde. Jeg bestemte meg derfor å slutte med de timene og har heller bestemt meg for å ta rolige dager hjemme. Det er liksom ikke så mye som skal til før man… ja, får for lite med energi, og det takler ikke denne kroppen noe særlig. 

Men, jeg har fått mulighet til å drive med noe annet da, en annen form for “terapi”. Nemlig hest. 

Her for litt siden fikk jeg en hyggelig melding med et tilbud om å få komme og drive med hest om jeg ville, rett og slett for “terapiens” skyld, bare stelle med hest, ordne i stallen og slikt. Jeg ble så glad for tilbudet for jeg hadde gått rundt og tenkt på at jeg savnet litt hest og stall. I dag tok jeg en tur innom gården, de som driver den er også gamle familievenner, og det var så koselig. Jeg og søsknene mine har vært her mye iløpet av oppveksten, her har jeg lært å ri, stelle hest og mye mer, ahh.. gode minner 🙂 

Anyways. Hester er jo så nydelige dyr. Da jeg var yngre var det å drive med hest en trøst, de var liksom en helt spesiell venn, og det var noe jeg følte jeg mestret. 

Jeg red vel aktivt frem til jeg var 15, etter det dabbet det litt av, men å drive med hest betyr ikke bare ridning for min del. Å drive med hest handler om å stelle, fòre, møkke, snakke.. ja, ta vare på. Det handler om så mye mer enn bare å ri liksom. 

Jeg gleder meg til å fortsette å være sammen med og rundt slike flotte dyr. Hest har en spesiell plass i hjertet mitt <3 

Har du drevet med hest? 

Legg gjerne igjen en kommentar om du har.

Vi blogges! 

– Guro <3

#hest #bilder #blogg

5 kommentarer

5 thoughts on “Hest

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *