Nå er det offisielt

Categories Blogg

Så her kommer en liten oppdatering for den som måtte være interessert.

Jeg er offisielt sykemeldt 100% fra 20. Oktober. Jeg skal ikke tilbake i jobben som pastor. Neste høst skal jeg, mest sansynlig, studere.

Hvorfor?

Fordi pastoryrket er insane tøft, og med min mentale helse blir det enda tøffere. Jeg har prøvd, og det går bare ikke. Jeg har fortsatt mye å jobbe med når det kommer til min psykiske helse, og det klarer jeg ikke å jobbe med når jobben handler om å være der for andre mennesker. Eller, jeg klarer ikke å gjøre jobben når jeg selv må jobbes mye mer med- hvis det gir noe mening.  Det er trist, men slik er det nå.

Så da starter liksom et nytt kapittel. Det er spennende, det er litt trist, men det må gjøres.

Jeg har lært mye da, om meg selv, om livet, om andre, om tro.

Processed with VSCO with a5 preset

Så ja. Slik er det, ja, også sliter jeg da. Jeg er fortsatt en småbarnsmamma som sliter, jeg liker det ikke, men jeg skal kjempe meg igjennom, også skal jeg vise at det er greit slik at andre mødre kan få bittelitt trøst.

Bittelitt.

Stå på slitne mammaer.

– Guro ♡

8 kommentarer

8 thoughts on “Nå er det offisielt

  1. Jeg komme til å savne deg som kollega, med din kreativitet, nytenkning og omsorg for alle rundt deg. Takk for din innsats og lykke til med en ny kapittel:)

  2. sånn skal det låte, det er ikke noe nederlag vet du.. noen er i samme jobb hele livet. noen andre bytter jobber oftere enn andre bytter vinterkåpe. Den dagen du klarer å helhjertet takke Gud for at du er sykemeldt, da kommer gleden tilbake og tristheten får vinger. Dette er min erfaring, som er gammel, men mange yngre har også sagt akkurat det samme. Så gleder det å finne noe å glede seg til hver bidige dag og bare gjøre passelig mye av det en må. Vil en bake så bak. vil du gå i skogen så gjøre det. Og tenker du at du skulle ha gjorr, burde har gjort eller må gjøre.. så stille spørmålet en gang til. : må jeg virkelig eller kan Gud sende en annen.. Og tro meg, Han kan det. Du skal elske deg selv først og fremst, for på den måten får du ekte kjærlighet til din neste En kjærlighet som ikke tar fra deg energi, men som fyller på. Dessuten er det faktisk 300 % stilling å være småbarns mor.. Nyt det. spis godt og le når det stormer og alt er bare rot. sett deg på kjøkken benken og la humla suse.. Det er så deilig. rotet og klesvaska tar ingen fra deg. aldri. så den kan vente til i morgen.. stol på det jeg sier og takk Gud for alt, hver dag, og spill bare musikk som gjør deg glad. drikke oppkvikkende urte -te og bluk Valerina om du tåler. Det er så deilig å være glad selv om det kom fra en tablett. Den er ikke vanedannende bare fin. Må Gud velsigne deg inderlig , fine herlige deg. skulle du dtrenge flere råd så vet du hvor jeg er. Hilsen hu med laaaaang erfaring i det meste..

    1. Takk for mange gode tanker og råd Wenche. Det er ikke alltid lett, men jeg tar disse valgene for at resten av livet skal bli litt bedre. Både for meg og menneskene rundt meg 😊😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *