Vi gjør jorda stygg og ekkel

Categories Blogg

Hei, hei alle sammen! 

Etter noen litt… urolige dager er jeg tilbake i mitt vanlige humør. Jeg fikk sovet litt lenger i dag, og det trengtes virkelig. Vi har to sjuklinger som hoster om hverandre på natten, men nå har vi utrustet oss med saltvannsnesespray, snørsugekopp og hostesaft så vi får håpe de sover litt bedre fremover. Det er jo ikke bare mannen og jeg som blir slitne, det er jo utrolig tungt for de små også når hostinga bare fortsetter og fortsetter. Spesielt ille er det for Veslemor som ikke har like god kontroll på alt som det Veslefar har, det er ofte at hun har hostet, sluttet og jeg bare venter på at hun skal trekke pusten igjen, jeg er sikker på at det kan gå opp til 30 sekunder før hun plutselig bare.. puster.. Uff, det er virkelig ikke bra for et mammahjerte. 

Anyways, i natt kom høsten tilbake til Nordre Vestby, det regner og blåser, og det er egentlig bare et skikkelig dritt vær ute. Jeg blir liksom alltid litt sånn.. trist.. når været bare ikke vil samarbeide, hallo.. det er jo straks jul, det skal være snø, minusgrader og kald vintersol, ikke regn og tunge gråe skyer. “Why want you not listen to me…!!!!”. Sånt vær som dette gjør meg faktisk litt redd, er jorda på vei til å gå under? Hvor langt kan vi tøye strikken før jorda sier stopp? Bryr vi oss nok om miljøet? Uff.. ja.. Jeg føler meg så liten når jeg tenker på slike store verdensproblemer, det er liksom ikke så mye en person kan gjør med et så stort verdensproblem, MEN jeg kan ikke bare sette på skylapper og bare gi opp heller. 

Det er jo så utrolig mye man kan gjøre også, noen av tingene handler egentlig bare om at man må huske å gjøre det, eller ikke gjøre det. Ta for eksempel handlenett, jeg har kjøpt handlenett som jeg kan ta med i butikken, men problemet er at jeg glemmer å ta det med meg, så kommer jeg til kassa da og tenker “æsj! Nå glemte jeg handlenettet igjen”. Det skjer omtrent hver eneste gang jeg er i butikken, men du så fornøyd jeg er med meg selv når jeg husker å ta med meg det (dumme) handlenettet 🙂 Haha, da er det en liten fest oppe i hodet mitt. 

Jeg kan jo også gå over til å bli vegetarianer igjen. Jeg ble vegetarianer da jeg var seksten, men så begynte jeg å spise litt kjøtt igjen da jeg ble innlagt i fjor sommer, i syv år var jeg veggis faktisk. Oh, well, vi får se. Jeg ønsker å bli mer bevisst hvertfall. Jorda vår er jo så vakker og fin, de eneste som gjør den stygg og ekkel er jo oss menneskene, det var egentlig en veldig trist tanke, men så er det sant også da. 

Jaja, what to do? Kanskje du har noen tips? Hva gjør du for å ta vare på miljøet og jorda vår?

– Guro 🙂 

 Følg meg også gjerne på andre sosiale medier HER.


#miljøet #hverdag #livet #familie #tanker #torsdag #desember #været #foto #bilde

2 kommentarer

2 thoughts on “Vi gjør jorda stygg og ekkel

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *