Det går ikke

Categories Depresjonen

I dag er det litt vanskelig igjen. Jeg vet ikke helt hva det er, men det er liksom en sperre der, en indre uro.

Alt jeg ser og opplever, det gjør noe med kroppen, det lammer den. Det er kjipt. Selvfølelsen blir dårlig, er dårlig. På slike dager som dette føler jeg at jeg bare har lurt meg selv. Jeg er ikke frisk, jeg har bare trodd at jeg er bra, men så er jeg egentlig ikke det.

Jeg ønsker å være til stede, men tar meg selv i å synke langt bort i en rar tankeløs verden. Det er vanskelig å bli værende, til stede. Jeg bryter ut av borte verden om og om igjen, jeg merker det så godt nå. Jeg merker så godt at jeg har vært til stede og at jeg nå ikke er det lenger.

Bryter ut av det, hele tiden. Det er slitsomt, vanskelig. Vanskelig å få med meg alt det fine som skjer rundt meg. Barna mine sine smil, mannen som tuller, det flotte været. Alt flyter forbi, som sirup. Nå vil jeg stoppe det, nå vil jeg være her.

Det går ikke i dag.

#gibeng #psykiskhelse #helse #helg #søndag #hverdag #psykisksyk #ærlig

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *