MÅ. SI. SANNHETEN. OM. MEG.

Categories Identitet

Det tar noen ganger så utrolig lang tid å tenke.. eller.. det tar så mye krefter å tenke på bare en ting over lengre tid. Det er som  en motorvei oppe i hodet mitt, den ene tanken etter den andre summer forbi, den kommer, kjører forbi og vips så er den borte, men jeg kjeder meg ikke, for straks kommer det en annen tanke forbi. 

Jeg gjorde meg ferdig med boken “Forbilde” av Sophie Elise i dag. Den er bra, så utrolig bra, jeg anbefaler den og håper du vil lese den. Ikke fordi jeg ønsker at du skal bli påvirket til å bli som henne, men fordi du ved å lese boken hennes vil skjønne at mennesker skal man ikke dømme uansett hva de mener og hvordan de ser ut. Du må bli kjent med mennesker før du kan tillate deg selv å dømme dem. 

Jeg har gjort dette mange ganger selv. Hallo! Jeg er et menneske, det er klart jeg har dømt folk, og kanskje til og med dømmer folk, i mitt lille univers kan jeg noen ganger virke ganske bra, føle at andre er dårligere enn meg. I mitt lille univers, hvor tankene kjører forbi, kan jeg også føle meg helt crapetti dritt. 

Stolen, beina i kryss, lent bakover, med pc’en på fanget. Tastaturet. Inspirert! Jeg er så sinnssykt inspirert av boken jeg har lest. Kjenner jeg til og med skriver i litt samme sjanger, men pytt sann, det må være lov. 

En ny tanke kjører forbi. Jeg kjenner meg litt fortapt, jeg er helt pumpa, vi har jobbet med tilbygget i dag, og det har vært deilig å kunne hjelpe, men nå…poff… er energien borte, jeg har bare lyst til å blogge og det er nettopp det jeg gjør nå, blogger… Hvorfor liker jeg å blogge? Eller.. hvorfor tørr jeg å blogge? Vel, jeg har alltid ønsket å bli sett og hørt. Jeg har ikke noe jeg brenner for eller ønsker å fremheve, ingen sak, ingen sterk mening. Helt ærlig..

Jeg har lyst til å blogge om meg. Jeg ønsker at folk skal bli kjent med akkurat den Guro jeg kjenner. Jeg ønsker oppmerksomhet. Det er skummelt å skrive, skummelt å innrømme, men jeg har liksom denne lille tvangstanken hvor jeg må være ærlig. Jeg klarer ikke å holde en fasade eller maske over lengre tid, det ligger bare ikke latent til i denne kroppen. Sannheten. Være ærlig. MÅ. SI. SANNHETEN. OM. MEG. 

Ærlige Guro. Jeg juger sjeldent. 

Søstra mi småpludrer med datteren min, og Veslefar har blitt lagt for kvelden. Tom. Det er så mange av oss som bare kjenner på tomhet. Så rart, så utrolig rart, men samtidig, så forståelig. 

Så mange biler. Tuut! Tuut! Det blir kø. Jeg må lukke øynene, det blir for mange av dem. 

Følg meg gjerne på andre sosiale medier HER.

#blogg #hashtag #familie #sannheten #meg #blogg #ærlig #alltidærlig #gibeng #livet #ferie #hverdag #torsdag

2 kommentarer

2 thoughts on “MÅ. SI. SANNHETEN. OM. MEG.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *