Du vet du er småbarnsforeldre når…

Categories Mammalivet

“Vær så snill, vær rolig i bare to minutter til”, det er en tanke jeg har tenkt ofte etter at jeg har fått barn.

Gi meg bare mulighet til å ta ut og sette på plass de siste glassene fra oppvaskmaskinen. Gi meg mulighet til å tørke meg etter å ha vært på do. Gi meg mulighet til å skylle shampoen ut av håret. Gi meg mulighet til å ta på sokker før vi drar i barnehagen. Gi meg mulighet til å spise ferdig frokosten før neste amming. Gi meg mulighet til å skrive siste setning på blogginnlegget. Gi meg mulighet til å spise opp middagen. Gi meg mulighet til å puste. 

Å ha småbarn er som alle andre rundt meg har sagt, slitsomt. Det går i ett fra morgen til kveld, bleier skal skiftes, puppen skal tømmes og Veslefar skal kjøres og hentes i barnehagen. Dagene går utrolig fort når du har barn, spesielt kvelden- når de har lagt seg. Og mitt oppi alt kaoset opplever jeg disse øyeblikkene “du vet du er småbarnsforeldre når..” Ta, for eksempel i går, jeg skiftet bleie på Veslemor, hun var fornøyd og jeg var fornøyd. Ti minutter senere oppdager jeg noe gult på hendene mine- størkna babybæsj. 

Du vet du er småbarnsforeldre når du finner størkna babybæsj på hendene dine.

Jeg liker å være mamma. Jeg smiler for meg selv når jeg tenker på de nydelige barna mine. Noen ganger smiler jeg med masse glede og noen ganger med litt sorg, ting har skjedd og kommer til å skje, livet stopper ikke opp, og en dag er de voksne, akkurat som deg og meg. Det er rart og trist, men også fint, jeg gleder og gruer meg. De er så gode og nydelige nå, uskyldige liksom. Snart skal de ut i verden, gjøre feil, oppdage ting.. det er skummelt for en mamma det. Men.. jeg smiler allikevel, for nå er de her hos meg, og jeg prøver å nyte hvert eneste øyeblikk. 

Jeg er glad i dere barna mine <3 

Er de ikke bare helt nydelige? Haha, ja også en sliten mamma da- det er nå slik livet er..

Følg meg gjerne på andre sosiale medier HER!

#blogg #mamma #barn

12 kommentarer

12 thoughts on “Du vet du er småbarnsforeldre når…

  1. Haha, spot on med sokkene.. Jeg gikk barbeint i støvlene og uten bh til bhg i dag. Ukomfortabelt ja …

  2. Gi meg muligheten å få oppleve dette Gud ,men du tok mitt barn ved fødselen…. Tenk over før du ‘klager’

  3. Anonym: Forstår at du føler og mener det slik.. Veldig trist på dine vegne, kan ikke tenke meg hvor vondt du har det og har hatt det <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *