Jeg ønsker å satse

Categories Mål og drømmer

Jeg ønsker å være midtpunktet.Jeg ønsker å være best. Jeg ønsker å bli sett av alle. Jeg ønsker glam og ære. Jeg ønsker at andre skal se opp til meg. 

Jeg føler det er skikkelig tabu å tenke slikt, å ønske noe slikt. “Men det er ikke det som gjør deg lykkelig”, “hvorfor ønsker man noe slikt? Er det ikke andre ting som er viktigere her i livet?” 

Jo, det er kanskje det, men det endrer ikke det faktum at jeg til tider ønsker å være i søkelyset, være god i noe og være kjent for det. Noe godt svar på hvorfor jeg ønsker slike ting har jeg ikke, men det kommer vel av at jeg ofte har følt meg litt på utsiden og som en grå mus i de fleste sammenhenger. Ingen kan beskylde meg for å ha tatt “mye plass” for det har jeg ikke. 

Samtidig så plager det meg at jeg ønsker å være spesiell og sett opp til. Det går liksom imot alle mine prinsipper og verdier om at man skal løfte opp andre, og ikke seg selv. Man finner sin verdi i å bry seg om andre, og ikke “verdslige” ting. Ja, også har vi den norske janteloven- du skal ikke tro at du er noe. 

Oh what a funny life! 

Jeg sliter også med denne tanken om at hvis jeg ikke klarer å bli “best” i hva enn jeg velger å gjøre av hobbyer, studier osv. så er det ikke verd å gjøre det. Jeg ønsker å bli en anerkjent fotograf, en flink blogger, ha et flott hjem, men hva er vitsen i å jobbe seg dit om jeg alltid kommer til å sammenlikne meg med andre, og aldri føler at det duger? Det er faktisk skikkelig dritt å tenke slik. Skikkelig dritt. 

Ønsker å bli noe, men er for redd til å satse fordi jeg ikke ønsker å misslykkes. 

Haha! Ja, da kommer jeg hvertfall langt. 


Oh well! Hva tenker du? Er det greit å ønske å bli noe stort, noen som folk ser opp til eller er det litt… hmmm.. rart? Legg gjerne igjen en kommentar om hva du tenker, elsker å lese svarene deres 🙂 

Da ønsker jeg dere en fin torsdag videre folkens så blogges vi! 

Følg meg også på andre sosiale medier HER!

#blogg #mening #blogger #livet #ønsker #drømmer 

2 kommentarer

2 thoughts on “Jeg ønsker å satse

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *