Dette gamle huset

Categories Hus og interiør

Hei, hei!

Nå har vi bodd i bryggerhuset (som vi kaller det) i snart to måneder og vi begynner å få en liten rytme på hverdagen.. Haha! NEI, det gjør vi vel egentlig ikke, men altså, litt orden har vi da 🙂 Dagene går hvertfall, og nå har snart Veslefar ferie fra barnehagen, jeg har på en måte ferie og mannen har ferie. Vi skal være hjemme for det meste da vi har litt å ordne med her hjemme. Huset trenger å males, og vi mangler fortsatt noen lister som må hamres på plass inne. 

Men vet dere hva? Jeg har gjort meg (nesten) ferdig med et av rommene oppe. Ting har vært litt halvferdig, men nå mangler vi bare strømmen på gjesterommet/ kontoret så er det rommet HELT ferdig. Resten av andreetasjen trenger bare å ordnes litt mer før det er klart. Planen var jo egentlig å ta dere med på hele prosessen, men det har jeg ikke hatt mulighet til :/ Synes det er litt synd, men vet du, det er nå sånn det er, jeg får heller vise dere når jeg får tid og om det er av noe som er ryddig, ikke ryddig, ferdig, ikke ferdig det kan bare tiden vise. 

Ja, dette huset er “morsomt” å pusse opp dere. Det er så skeivt og skakt at ting som faktisk er i vater ser helt.. ikke rett ut. Det elektriske systemet er ikke innebygd og det er “gamle” løsninger på lister og gulv. Jeg tenkte liksom litt på dette og lot meg plage av dette litt tidligere i dag, men så slo det meg liksom at.. nei! Jeg ønsker ikke at alt skal være perfekt og passe perfekt sammen. Jeg ønsker ikke å la disse trivielle tingene plage meg. Jeg vil heller lære meg å elske det som gjør huset unikt. Den snodige trappen, det falmende rekkverket, de skrå listene og de mange hundre spikerhullene som finnes på veggene. Det er et gammelt hus og det må rives og bygges opp igjen om det skal passe inn i en nåtidens perfekt standard. 

Hater at ting må være perfekt. Hater alt for høye standarder. 

Derfor vil jeg lære meg å elske dette gamle huset. 

Ønsker dere alle en god helg! 

Vi blogges! 

– Guro <3

Følg meg gjerne på instagram HER! 

og Facebbok HER!

4 kommentarer

4 thoughts on “Dette gamle huset

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *