Hysj!

Categories Meninger

Hei dere! 

Jeg ønsker å prate om noe seriøst noe, det er lenge siden sist. 

Men hva skal jeg prate om? Det er så fryktelig mye å ta tak i. Så mye frustrasjon, irritasjon, så mange ideer, så mange gode ting, og så utrolig mange dårlige ting. Jeg vet at en del mennesker leser bloggen min, og jeg vet at en del også er uenig, eller blir litt bekymret over det jeg skriver, så jeg tenkte faktisk å skrive litt om det.

Mange av tankene som har blitt nevnt på denne bloggen om for eksempel Guds vilje, om pastoren som “banner”, om sex og om det å føle seg fanget i sin tro handler om så mye mer enn korrekt teologi, om korrekt måte å være på og korrekt måte å tenke på. Det handler om at jeg ønsker å være åpen for jeg orker ikke å leve med fasade. Jeg ønsker å vise andre unge, og eldre, at det er HELT normalt å lure på hvorfor ting er som de er, hvorfor vi ikke snakker mer om visse ting og det er mulig å forbli i kirken, forbli medlem, selv om man føler at noen av de tingene som befinner seg i kirken, av meninger og tanker, er bull****. 

Jeg er syvendedags adventist fordi vi setter Bibelen, Guds ord, over alt annet når det kommer til å leve det kristne liv og til vår tro. Jeg elsker å gå i kirken, holde Gudstjeneste og Sabbat med andre, kjenne på fellesskapet, uten å måtte tenke for mye på hva jeg gjør, sier, mener og tenker. 

Jeg kommer stadig tilbake til dette, denne fasaden. 

Jeg hater den. Har jeg nevnt det? 

Jeg merker at jeg begynner å bli “friskere” for det kjennes mer unaturlig å skrive disse sterke ordene som “hater” og “bull****”, eller kanskje det bare er (for) lenge siden jeg ytret en mening her? Jeg har tatt det litt med ro da flere har reagert litt på det jeg har skrevet, så jeg vil fortsette å skrive, men jeg ønsker ikke å støte mange mennesker med det som blir … skrevet. 

Bloggen skal være med på å åpne opp til samtale, ikke fordømmelse, verken fra min side eller andre sin side.. 

Dette ble kanskje litt rotete, I don’t know.. 

Men det var på tide med et slikt innlegg igjen. Jeg håper jeg får til å skrive flere… 

Snart. 

Vi blogges! 

 

– Guro <3 

Processed with VSCO with acg preset

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *