Du kan gjøre deg selv vakker

Categories Meninger

Ja, det er helt riktig. Det er beina mine du ser. 

Jeg har gjort litt ekstra for deg som leser i dag, bittelitt ekstra for å få frem et poeng. 

Visste du at du kan gjøre deg selv vakker. 

Duuuh.. Guro, that’s easy, money peasy. 

Alt kan fikses med penger, vel overfladiske ting, konkrete, faste ting.

Du kan få en annen øyenfarge ved å bruke linser, du kan fjerne hårvekst ved hjelp av laser, du kan bleke tennene dine, du kan rette opp tennene dine, du kan gjøre leppene dine fyldigere, fjerne rynker, få større pupper, fikse på rumpa, ordne bryna- og der kan du velge mellom flere muligheter. Du kan få lengre vipper, lengre hår, en annen hårfarge, du kan fikse nesa, du kan ta et ansiktsløft, du kan… du kan få en mer varig farge på leppene, sminke koster ikke mye, du kan ta fettsuging, du kan… endre så mye du bare vil på din kropp.

Men det vil fortsatt ikke endre deg. 

Jeg viser frem mine cold turkey legs her på bloggen i dag for å fortelle deg som ønsker å endre på utseendet at du kan gjøre deg selv vakker uten å måtte betale for det. 

(Så klart er det noen kosmetiske ting som kan rettferdiggjøres, men det tror jeg de fleste som leser forstår.) 

Ser du fødelsesmerke på kneet mitt? Ja, det lilla greiene. Det har vært der så lenge jeg kan huske, det blir veldig lilla når jeg er kald, og det blir nesten usynlig rosa når jeg er veldig varm. Det blir rødt når jeg er sint. Jeg har aldri skammet meg eller tenkt noe særlig over dette merket, men andre har. Mange har spurt meg hva som har skjedd på beinet mitt, noen har til og med lurt på om jeg skal fjerne det, og kanskje kan det fjernes også- det vet jeg ikke. Men, poenget mitt er at jeg har bestemt meg for å la det gjøre meg vakker. Jeg vil ikke endre det, eller fjerne det, eller skjule det.

Dette merket forteller meg at jeg ble født av en utrolig kvinne, det har vært en del av meg siden jeg var liten, og selv om det kanskje ikke er så pent så er den en del av meg, et menneske, og alle mennesker er vakre. Jeg har valgt  å gjøre fødselsmerket vakkert. 

Det samme med nesa mi, jeg har ikke alltid likt den, jeg har syntes den har vært for stor, polsk nese fra polske aner, men jeg har valgt å gjøre den vakker. Den forteller meg jo om hvor jeg kommer fra, om røtter som jeg egentlig ikke har så fryktelig mye kjennskap til. Jeg har valgt å la den være en del av meg, en del av min kropp som jeg også setter pris på. Nesa mi er vakker… hihi.. 

Det samme kan du, kanskje har du en liten rumpe, eller veldig store pupper, kanskje har du en lang nese, kanskje har du en liten mun, en stor munn, kanskje har du ingen av disse, uansett hva du har blitt født med så kan du velge, du har et valg og det er å gjøre deg selv vakker. Du bestemmer selv om du er vakker. 

Det tar tid da. Men du kan begynne i dag, du kan begynne å si til deg selv at det du er missfornøyd med, det ER vakkert.  

Jeg er 25- år, og først nå har jeg begynt å forstå hvor vakker jeg er. Gi deg selv litt tid, og kanskje du finner ut av at du er vakker akkurat som DU er. Nydelig og fin, både på utsiden og i hjertet. 

Jupp, that’s my message for today guys. DEL gjerne. Legg gjerne igjen en KOMMENTAR, og om du ønsker å følge bloggen på Facebook er det bare å klikke seg inn HER! 

Forresten, hjelp meg gjerne å få 100 følgere på YouTube kanalen min HER!

Oki. Vi blogges dere. 

– Guro <3

6 kommentarer

6 thoughts on “Du kan gjøre deg selv vakker

  1. Jeg syns fødselsmerket ditt er vakkert og unikt. Enig i at måten man gjør seg selv vakker på er å innstille seg på det selv! Med en gang man begynner å “fikse” på ting, så finner man bare flere ting, og man blir aldri fornøyd. Jeg syns også at nesa di er nydelig, og noe annet ville aldri blitt like vakkert på nettopp deg <3

  2. Elise: Så utrolig koselig å høre… Vi er alle så fine som vi er, og vi kan liksom alle bli flinkere til å prate oss selv opp… 🙂 Og ofte blir en person vakrere joer kjent man blir, så lenge det indre er vakkert <3

  3. Oh Guro, you have always been beautiful to me. In all the time we roomed together though, I don’t ever recall your birthmark. I’ve really enjoyed reading many of your blogs today! The pictures are simple and beautiful.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *