Du er interessant!

Categories Mål og drømmer

Hvordan er det å være mann?

Hvordan er det å være en kvinne?

Hvordan er det å være gammel?

Hvordan er det å være homofil?

Hvordan er det å være født i Norge med foreldre som kommer fra et annet land?

Hvordan er det å ha skilte foreldre?

Hvordan er det å komme til et land og ikke forstå språket?

Hvordan er det å være aleneforeldre?

Hvordan er det å vokse opp med fosterforeldre?

Hvordan er det å være født med feil kjønn?

Hvordan er det å ha selvtillit?

Hvordan er det å være en mobber?

Hvordan er det å bli mobbet?

Hvordan er det å vokse opp i et dysfunksjonelt hjem?

Hvordan er det å vokse opp i en tidsalder hvor teknologien er OVER ALT?

Hvordan er det å være deg?

Hvordan er det ja, du kan jo fylle ut med noe som er aktuelt for deg, der du er, med mennesker du har rundt deg.

Hvordan er det å være et menneske som ikke er som deg?

Jeg lurer ofte på det. Jeg kan lett begynne å tenke på et menneske, fortid, oppvekst, hva personen liker, ikke liker, hvorfor personen oppfører seg som den gjør, hvilke drømmer personen har, hvilke hemmeligheter.

Jeg tror alle mennesker er interessante. Det er så mye dybde i oss alle, et indre liv med så mye mer enn det som blir vist. Så mange «hemmelige» lengsler, redsler, tanker og ambisjoner.

Om det var mulig å få en biografi av helt «vanlige» mennesker, ja deg for eksempel, så hadde jeg ikke gjort annet enn å lese.

Å få innsikt og dybde, det er så lærerikt og tilfredsstillende. Ting gir mening. Mennesker gir mening med en gang man lærer dem å kjenne. Å bli kjent med en person på et litt dypere level, gjør deg til en bedre person. Ved å bry deg om hvordan andre har det, om hva andre gjør, og hvorfor (ikke minst), tillater du deg å se på et menneske på en ny måte, stadig, du lærer kanskje til og med deg selv å kjenne, stadig, for det er alltid noe nytt som dukker opp.

Hvordan er det å være deg i dag?

Hvordan er det å være deg om ti år?

Spennende. Det er det eneste jeg kan si, spennende!

Jeg tror grunnen til at jeg er så “obsessed” med dette “Hvordan er det å være et menneske som ikke er som deg?”- er fordi jeg selv ofte følte meg veldig lite interessant, lite sett, bare grå og usynlig (dette var på skolen vel og merke). Etter å ha gått til psykolog og forstått at mine tanker og drømmer også kan være verdifulle og bra, så har jeg liksom begynt å lure på hvem flere som sitter med hemmelige drømmer og et ønske om å bli litt mer sett, litt mer hørt. 

Om du er en sånn person, ikke gi deg, ikke gi opp, jobb med deg selv, masse, hele tiden, følg drømmene dine. Det er viktig. Og det er spennende. 

Veldig spennende. You can do this giiiiirl…. (or boy). Det er skummelt, men verdt det å ta steget ut av skallet. Vi er alle interessante, vi har alle noe å by på, noe å lære bort, noe å fortelle, fordi vi lever. 

DET ER SPENNENDE!

– Hilsen meg <3 

#blogg #verdifull #lørdag #livet #deg

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *