Ledertreff, bilder og stuff!

Categories Religion og tro

Hei, hei dere! 

Da skal jeg fortelle litt om denne flotte helgen som akkurat har blitt ferdig! Jeg, og flere hundre andre mennesker, møttes på Sundvolden Hotell for å lære mer om hvordan å lede en menighet, og alt som foregår i en kirke. 

For de som ikke er kristne, og / eller går i kirken, om man har en aktiv menighet skjer det gjerne en hel del i løpet av en uke, måned, et år. Det er møter, aktiviteter, veldedighetsarbeid, you name it, det er mye som skal koordineres og ordnes med for at ting skal kunne skje, og derfor har man flere som leder en avdeling eller to. Ledertreffet gir oss ny energi, nye visjoner, tettere fellesskap og en mulighet til å planlegge veien videre. En menighet handler mye og fellesskap, men vi ønsker også å kunne være en positiv hjelp i det samfunnet vi bor i. 

I helgen lærte vi at fokuset bør og skal være på Jesus. Alt annet er irrelevant når det kommer til tro og lære om vi velger å ikke fokusere på Jesus. Kristne har ofte fått et rykte på seg med at de alltid ønsker å “omvende” andre “ikke- kristne”. I helga ble flere av oss enige om at vi må kunne gjøre ting for andre uten at vi prøver å dytte vår tro på dem. Høres ikke det ganske greit ut? 

Å bare være god liksom <3 

Mye av helgen gikk til prat og å lytte til foredragsholdere, jeg holdt faktisk et foredra selv- “Sosiale medier #muligheter”. Jeg har valgt å være veldig ærlig og åpen på bloggen, først og fremst for min egen del, men det har vist seg at andre setter pris på denne åpenheten og dette førte til at jeg fikk mulighet til å snakke litt om dette på søndagen. 

De andre møtene var også veldig bra, tankevekkende og lærerrike. Jeg håper virkelig det ikke blir lenge til neste gang vi har et slikt stort arrangement, det gjør virkelig en forskjell og hjelper oss å kunne legge sjelen i det arbeidet vi gjør i kirka. 

Maten.. Ja.. Maten var super digg! Deilig buffe til middag og lunsj, og nyyyydelig frokost- elsker frokost! Digger frokost! Det var mye vegetarisk også, ikke det at jeg er vegetarianer, men mange i kirken er det, så … good for them 😉 

Her: Couscous, søtpotet og skikkelig gode kyllingklubber- de var kjempe gode. 

Ellers var det jo veldig koselig å møte venner og bekjente, det ble mye latter og fine samtaler. Jeg er liksom en ekstrovert- introvert, jeg får energi av å være med mennesker, men jeg “mister” mye energi også. Denne uka blir low key for å seia det slik. 

Oh well, we had fun! 

Nå ser jeg frem i mot å arbeide med alle ideer og visjoner, samarbeide med grupper og mennesker. Dette blir bra! 

Er du med i et eller annet hvor dere jobber med visjoner og ideer? Hva er dine beste tips til å engasjere mennesker btw? 

Ønsker dere alle en god mandag, så prates vi! 

– Guro <3 

#hotell #helg #bilder #foto #visjon #leder

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *