Piller og thanksgiving

Categories Depresjonen

Hei dere! 

Da er det tirsdag, og  j e g  e r  t r ø t t! Mannen og jeg tittet litt på serier før vi la oss i går, mannen har for vane å sovne i fanget mitt (i senga), mens jeg duller han i håret, jeg titter ferdig episoden også sover vi begge to, det er liksom vår kveldsrutine. 

Men i går følte jeg meg veldig våken, noe jeg som regel ikke pleier. Så klokken elleve gikk det opp for meg at “Æsj!!!!! Jeg har glemt å ta sovepillene!”. Jeg travet ned på kjøkkenet og fikk tatt de tablettene, men det er håpløst å prøve å sove så jeg tittet litt til på serier slik at pillene ville få litt effekt. Klokken 0030 slukket jeg lyset. -.- 

Dette virker kanskje ikke så fryktelig sent for noe, men som småbarnsmamma er dette littegranne for sent. Heeeldigvis valgte ungene å sove til nesten syv i dag, heldigvis. 

Er det flere her inne som sliter med å sovne? Jeg pleide ikke å gjøre det, men etter at jeg ble deprimert fikk jeg piller for å roe ned tankekjør. Nå er jeg dessverre litt avhengig av dem for å kunne sove, men et lite pluss er jo at de er veldig kjekke å ha når jeg har migreneanfall, det betyr at jeg hvertfall får den søvnen jeg trenger inne mellom slagene. 

Men nok pillesnakk.  

Vi er jo nå snart i midten av November allerede, og i den anledningen inviterer hvert år mannen og jeg inn nærmeste familie til Thanksgiving. I år skal vi ha det nede i “vevstua” som vi kaller det, et rom nede i låven, og jeg gleder meg faktisk (ja, for det er ikke en selvfølge) til å dekorere, dekke på servise og ordne det lunt og koselig. 

Thanksgiving er jo egentlig en Amerikansk tradisjon, men vi har valgt å gjøre den til våres for å minne oss selv på hvor fint vi har det og hvor heldige vi er som har en stor og god familie rundt oss. Vi feirer dette med Cottage chees stek, kalkun (kanskje), poteter, grønnsaker og til dessert; gresskarpai! Namm!! 

Anyways, om viljen orker så kommer jeg til å dele med dere pyntingen, maten og stemningen. Det er alltid gøy å blogge om slike prosjekter, så jeg får bare være flink og ta med meg kameraet 😀 

Feirer du noe liknende forresten? Eller har en tradisjon i løpet av året hvor familien kommer sammen for å spise og kose seg? 

Ønsker deg en flott Tirsdag, så blogges vi! 

– Guro <3 

#høst #bilder #blogg #tirsdag

2 kommentarer

2 thoughts on “Piller og thanksgiving

  1. I didn’t sleep well either, AND I took my meds on time…so I don’t know what happened there. Off to work soon, but I do enjoy hearing from you. Maybe over my Thanksgiving vacation we might Skype?

  2. Laura: Hi! I hope it was just that night and that you have had a good sleep the previous nights. I would love to skype with you, when is your vacation? <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *