Sex med hvem, og når, man vil?

Categories Meninger

Hei dere! 

Jeg har jo denne sex- serien gående, og jeg funderer på neste innlegg, det tar litt tid å få skrevet fordi jeg trenger å gjøre litt research. Jeg skulle gjerne bare liret av meg ting, men jeg har blogget lenge nok nå til å ha lært at det ikke alltid er like lurt 😉 

Når vi til uken, eller uka etter der (jeg har litt annet som må gjøres akkurat uka som kommer), skal gå inn på sex i Bibelen, så beveger jeg meg ut på et område som jeg ikke er så komfortabel med. Nemlig, å dele mine tolkninger av noe som MANGE har en mening på. 

I Bibelen finner man regler angående sex, mange mennesker “synder” i Bibelen når det kommer til sex og seksualitet, samtidig så er sex skapt for oss mennesker som noe fint, intimt og godt mellom to personer. Det kan man også finne i Bibelen 

Det er når vi kommer til hvem man kan ha sex med og når man kan ha sex at det er vanskelig å uttale seg, kanskje mest fordi man er redd for hva andre vil si, hva andre vil mene, på grunn av det “gammeldagse” synet som Bibelen legger frem, eller som man tror Bibelen legger frem. Sex er blitt en så… “vanlig” greie, man skal få gjøre som man vil, når man vil, med hvem man vil, og hvem er jeg da til å “bestemme” over noen, eller si til noen at det de gjør ikke er greit? Er det forresten det jeg gjør når jeg tolker Bibelen og deler mine tanker om det jeg leser? 

Nei, det er ikke det jeg ønsker å gjøre, målet mitt er å få en klar mening selv på hva Bibelen har å si på temaet, og ut i fra det… så får jeg finne ut av hva jeg selv mener også, ja og de som er nysgjerrige får da også et lite innblikk i hva denne Bibelen har å si på temaet. 

Ai… Jeg føler alt bare blir feil når jeg skriver nå, men… vi overlever. Ikke sant? Hva tenker du? Høres det interessant ut? Hva er din erfaring med kristendom, Bibelen og sex? Ingenting, noe, mye? Positivt? Negativt? 

usikker 

meg 

selv

men vil

skrive om

det

… allikevel

Anyways, jeg ønsker dere alle en fin helg. Kos dere masse, så blogges vi.

– Guro <3 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Sex med hvem, og når, man vil?

  1. Hei, jeg synes du skriver utrolig modig. Og gjenkjennbart.

    Jeg kom over bloggen din da jeg søkte på «Rundskjold» på jakt etter noe å illustrere et innlegg jeg holder på å skrive om høysangen 4 på http://www.fiolsex.net.

    Og nå tror jeg at jeg har lest alle innleggene du har skrevet om sex.

    Jeg også synes sex er noe vakkert Gud har skapt, men fordi jeg er kristen har jeg også hørt om mange av forbudene. Og skammen. Kjent på frykten for å synde. Nå har jeg heldigvis en helt annen ro. Hvis Gud har skapt oss, har han også skapt sexlysten. Og jeg er imponert over hvor godt og hvor mye moro to mennesker kan ha sammen. Hvis du skjønner. Jeg har også bare hatt en seksualpartner – og det føles godt å være så trygge på hverandre at man våger være nakne sammen både på den ene og andre måten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *