Urettferdighet, munnkurv og drama

Categories Meninger

Hei! 

Føler du deg håpløs? Eller trøtt? Eller slapp? Eller misfornøyd? Stille? Tom? Føler du? Tenker du? Eller bare er du? 

Noen ganger føles det ut som om jeg bare er. Jeg bare flyter med i hverdagen, jeg tenker lite og ting bare skjer. Jeg føler det ikke slik gjennom hele dagen, men i noen sekunder, et lite øyeblikk, jeg tillater en liten tristhet, en tomhet å bare ta tak. 

I dag, eller akkurat nå, så føler jeg det slik fordi jeg akkurat har følt det stikk motsatte. Jeg har akkurat følt på sinne, urettferdighet, fortvilelse og engasjement. Jeg har akkurat tenkt på hvordan det egentlig er å være en “kvinnelig” pastor, jeg har akkurat tenkt på at vi mennesker ofte bare… skader hverandre med ord og handlinger. Jeg tenker på at makt kanskje kan føles litt godt, men det er ikke bra for mennesker å ha for mye makt, vi trår galt, ofte. 

Processed with VSCO with f2 preset

Jeg tenker på de som har opplevd urettferdighet i barndommen, de som har blitt slått, de som har opplevd overgrep og de som har opplevd at ingen bryr seg. Jeg tenker på de, eller kanskje er det akkurat deg, og jeg kjenner at jeg skulle ønske jeg kunne gjøre så mye mer. 

Jeg tenker på feminisme, kvinnekamp og at det kanskje har fått en litt gal vinkling. Jeg tenker at menn også kan bli undertrykt, kvinner er ikke unike der. Alle kan vi herske og undertrykke, alle kan vi være “slaver” og bli undertrykt.  

Jeg tenker på urettferdige handlinger, på mennesker som ikke gjør jobben sin, og på ofrene som blir liggende igjen, såret. 

Munnkurv.

Det. Finnes. Over. Alt. 

Over alt. 

Flere år gammel møkk som ulmer under overflaten. Intriger som ikke er helt ordnet opp i. Konflikter. Avtaler. 

Det er som å være med i en House of Cards- serie, tror jeg, for jeg har egentlig aldri sett House of Cards. 

For intern. Jeg vet det. Sorry. Skulle ønske jeg kunne være mer åpen, det strider mot min natur å ikke være åpen.

Jeg er en bok, du kan spørre meg hva som helst- det som står skrevet kan bli lest. Tror jeg. 

Vi blogges! 

– Guro <3 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *