hits

Dilemma

//Scroll down for English//

Hei dere! 

Trenger bare f ut noen tanker litt raskt her p morgenkvisten. Jeg sliter nemlig med finne den riktige motivasjonen til trene og spise sunt, for den strste motivasjonen er rett og slett at jeg nsker bli tynnere og se bedre ut. Det er kanskje ikke noe galt i dette, men for en som har slitt med spiseforstyrrelser fr s blir dette egentlig et ganske stort dilemma. Jeg tenker med meg selv at, NEI!, jeg nsker IKKE g igjennom det samme helvete som jeg gjorde da jeg var 16- 17 r. Det var helt forferdelig, jeg skulle ikke spise ditt og datt, jeg trente mye, jogga, fikk drlig samvittighet for hver minste lille ting, mlte "tykkelsen" p hndleddene, ja... var livredd for g opp i vekt. Jeg nsker ikke havne i den tilstanden en gang til, s hvordan fr jeg.. hmm.. kommet meg i form, trent og spist sunt uten at det skal g utover psyken? 

Jeg har nemlig ikke svaret. Det er jo dumt la kroppen forfalle, men hvis jeg velger trene og tenke mer p helsa havner jeg s sinnssykt fort i en ond spiral. Jeg begynner tenke mye mer p prestasjoner, fr drlig samvittighet hvis jeg hopper over en treningskt og fler meg helt forferdelig hvis jeg spiser noe jeg ikke skal. Da fles det bedre egentlig aldri starte..uff.. Ja.. Som sagt, jeg har ikke noe godt svar, trengte bare f det litt ut, jeg blir jo litt frustrert liksom.

Oh well.. nsker dere alle en god uke, og en god mandag. Og kanskje har du noen gode rd? 


Hello you! 

I just need to get something of my chest. I kind of have a dilemma and I don't know how to solve it! I need to find the (right) motivation to eat more healthy and exercise, because right now I just want to do this in order to get thinner and look good. That might not be bad in it selves, but when it comes to a person who has struggled with eating disorders it gets tricky. Why? Because I do not want to go through the same hell that I did when I was 16- 17 years old. It was horrific, I wasn't supposed to eat stuff (like cheese), I needed to exercise (a lot), I felt bad if I skipped workout sessions and I measured how "thick" I was by the circumference of my wrist. I was terrified of gaining weight! I just really do not want to end up like that again, but how do I stay healthy and fit without turning into a big lump of bad conscience? 

I really DO NOT have the answer, and it is frustrating. It is a bad idea to just let the body decay, however it is even worse to let my mind get sick again rolling down an evil spiral. If I start working out and stuff like that, I quickly end up feeling bad for skipping a workout or feel terrible because I ate to much chocolate, (and the Norwegian chocolate is THE BEST btw ;) ). 

Oh well, I really do not have the answer to this, I just need to get it of my chest! Anyways, I wish all a happy week and Monday. And if you have any advice, do not hesitate to write down a comment :) 

Follow me on other sosial platforms HERE!

#tynn #helse #psyke #livet #blogg #blogger #foto #trene #kosthold #mat #livet

7 kommentarer

Det beste er komme seg p trening. Og det er skikkelig tiltak de to frste ukene om du har hatt et opphold. For meg hjelper det sette meg ml p treningen. Feks. klare lpe 1 mil, klare ta en pullup, klare 35 kg i benk osv. Da gr fokuset mer etter bli flink p trening ogs fokuserer jeg mindre p hvordan kroppen ser ut:) For klare disse mlene m man jo i tillegg spise sunt.

Karoline Brekkan: Du har nok rett :) Takk! Vi fr se hvordan jeg gjr det videre :)

Mat har jeg ingen rd for... let me know if you get any... Men for trening, basert p min egen ubrukelighet, s tror jeg mitt rd n for tiden er: Prv finne noe du synes er gy, og fokuser p ha det gy regelmessig. De to tingene jeg har funnet som funka for min del er Squash og Klatring. Ikke spilt squash p en stund, men klatring holder jeg p med n, to ganger i uka, og det er veldig gy og veldig fin trening, synes jeg.

Med klatring synes jeg ogs det er utrolig mye lettere holde fokus p mestring og gy, sammenlignet med mye annet der det for meg fort blir mye kilo og minutter og sekunder osv osv... M gjerne bli med en dag om du har lyst :)

Uansett, mitt rd: Start med finne noe aktivt du synes er gy, og fokuser i starten p ha det gy med litt jevne mellomrom. Og s kan en evt begynne legge p litt mer senere...

Torleif: Her var det mange gode rd :) Klatring har jeg faktisk tenkt litt p, synd jeg bor s langt unna (i gokkiheita). :) Men har veldig lyst til prve det en gang :)

This is just a thought, but maybe make it about the kids? A few days a week when you pick up veslefar from nursery, take him to the park and play chase for fifteen minutes? I've seen parents use children veslemor's age in the same way the use a kettle ball. How many times can you lift her over your head? And so on. It'll be harder to be negative in your head with her pretty eyes staring at you the whole time.

Laura: Thanks for advice :)

Det er selvflgelig vanskelig komme med konkrete tips ut ifra det du skriver her, men det frste som slo meg er definitivt at du br finne et annet fokus enn det rent utseendemessige med tanke p at du har slitt med spiseforstyrrelser tidligere. Hva med finne en annen motivasjonsfaktor som du kan fokusere enda litt mer p? Om du skulle nske personlig veiledning eller sjekke ut kurset mitt, ta gjerne en titt p hjemmesiden min s vil jeg mer enn gjerne hjelpe deg. Masse lykke til! Og du? Husk ha det gy, det er det aller viktigste ;-)

Skriv en ny kommentar