Lyden av en sovende familie

Categories Blogg

Mine kjære, dere sover. Jeg hører pusten til Lillemor og mannen. Veslefar sover stille på rommet ved siden av. Dette er lyden av en sovende familie.

Oi! Der begynner Lillemor å hoste. Jeg holder inne luften i lungene og lytter, for noen ganger virker det som at hun stopper helt å puste. Etter noe som virker som en evighet hører jeg pusten hennes igjen og hjertet banker litt roligere.

Det blåser ute, ikke mye, men litt. Det har vært en fin dag, jeg tenker på alt vi har gjort sammen som familie. Tenker at det er flott, en god følelse.

Jeg ligger her i stillheten og velger å lytte til alt det vakre rundt meg. Roen fra de som betyr mest i livet mitt og lydene fra stedet jeg har vokst opp, trygghet. Lyden av trygghet kanskje?

Jeg har litt vondt i hodet, og er anspent. Jeg tok akkurat en dusj og kom på at fillern, jeg har glemt å ta innsovningsmedisinen min, da er det ikke rart at jeg ikke har fått roen i kroppen enda. Litt dumt at jeg er så avhengig av en pille for å få sove, men … sånn er det bare. Jeg kan velge å la det dra meg ned i kjelleren, eller heller gripe muligheten til å skrive (enda) et blogg innlegg.

Vel, det er nattan og vidunderlig stille. DET er digg med å bo på landet, klokker kan tikke, kjøleskap dure og mannen snorke, allikevel er det stille.

Natta folkens- i morgen er en ny dag med psykologtime, kjøring frem og tilbake, middagslaging og alt som hører til en hverdag 🙂 Snart skal jeg lytte til lyden av en våken familie.

God natt!

#familie #livet #barna #blogg #blogger #hverdag #natta

4 kommentarer

4 thoughts on “Lyden av en sovende familie

  1. I cannot believe I’ve been gone almost a whole month!! Things here have been a little chaotic and I needed some time away from the computer. Still, I have missed you. I’m going to be catching up on the blogs I have missed. I just wanted you to know I’m back, and I’m here. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *