Snart tretti, sex og savn

Categories Meninger

God morgen dere! 

Da er det mandag igjen, igjen, og igjen.

WHY? WHY IS MY LIFE LIVING SO FAST! 

Ja, som alltid er jeg ikke en fan av at vi en dag skal dø, men nå er det slik ting er da, så jeg bør vel lære meg å akseptere det snart, eller hva? Som kristen tror jeg jo på Jesus, Gud, Bibel og himmel, men det er alt sammen i fremtiden, og jeg er jo veldig glad i det livet jeg har fått her på jorden. Jeg ønsker å leve det så godt som mulig, jeg håper å se tilbake på livet mitt når jeg er gammel og tenke at “Ja, dette livet levde du bra Guro!”. 

Noen ganger kjenner jeg faktisk på en angst fordi jeg føler at livet bare renner mellom fingrene mine, barna vokser så alt for fort, jeg er gift, mannen er snart tretti, ja, enda verre, JEG er snart tretti. Aiiiii… pust Guro, pust. Jeg, vi, er fortsatt unge, det er mye av livet igjen… 

Husker du da tiden sto stille? Da en måned føltes som et år, da en dag føltes som en uke? Den tiden er loooong gone… 

Men dere, over til noe helt annet. Siden det er ny uke er det også snart tid for nye sexprat, og denne gangen skal vi snakke om sex i Bibelen, og da også sex før ekteskapet, som mange har spurt om. Det kan jo bli litt spennende å prate om da dere, sex før ekteskapet er jo mye mer normalt enn å vente til etter man er gift, hvertfall her i Norge, så hvorfor holder (noen/ mange) kristne på dette med å vente? Hva er grunnen? Er den bibelsk? Er den ikke bibelsk? Jeg gleder meg til dykke litt ned i dette, så får vi se hva konklusjonen blir til slutt. Om du har lyst til å lese det første “sex”- innlegget kan du finne der HER! 

Ellers så har vi feiret bursdag nede i Vestfold i helgen. Det var veldig koselig, men barna sov fryktelig urolig så da ble det bittelitt lite søvn, og litt mye savn etter senga vår. Har jeg fortalt dere det btw? Jeg ELLLLSSSSKKKKERRR senga til meg og mannen, for det første så er den stor, for det andre er den myk, for det tredje har jeg den beste puta i verden, klumpete og slapp, og for det fjerde så har vi masse dyner og tepper i senga som vi bare pakker oss inn i (fordi vi har det iskaldt på rommet). Jeg tror jeg er litt forelsket! 

Jaja, vi blogges da dere! Jeg håper dere får en fin uke så prates vi 🙂 

– Guro <3 

#foto #blogg #bilder #høst #bibel #sex

2 kommentarer

2 thoughts on “Snart tretti, sex og savn

  1. I’m tempted to tease you, as you did me, when I was panicking about such things years ago. If it makes you feel better, I will turn thirty before either you or your husband. 😛 It gets better. Yes, time goes faster, and there’s more sadness, but, the little things are sweeter, and the understanding of eternity clearer than it was before. Things have more meaning than they did because we value them more deeply.

  2. Laura: so true Laura! I have already recognized that things are more meaningful now than 5 years ago.. It goes so fast… 🙂 <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *