Vanlig dag, oppkast og det mest verdifulle i livet

Categories Familien

En vanlig dag hos familien Edvardsen, den ser omtrent ut som det her.

Det er mandag morgen, klokken er 0545, det ene barnet våkner før det andre og kommer inn i sengen til mamma og pappa,.0630 er barnet klar for å gå ned, så mens pappaen og gull nummer to snorker videre, står jeg og gull nummer en opp og koser oss litt med frokost og Bounce Patrol- ja, det er bare å søke på You Tube om du lurer på hva det er for noe. Tre kvarter senere står de to andre opp og vi kjører etterhvert til barnehagen, der blir jeg sittende en stund fordi barna er ikke helt klare for ny uke og tid vekk fra mamma og pappa. 

Når barna endelig er komfortable med at de skal bli “forlatt” i barnehagen er det tid for ho mor å fylle på dies… nei, vi har jo fått ny bil, så det er tid for å fylle på bensin, handle og dra hjem igjen. Vel hjemme ordner jeg meg frokost fra gårsdagens rester, nemlig tacopai, og koser meg med det mens jeg titter på Modern Family. Etter en time går jeg opp for å jobbe, ja, jeg kan ta rolige morgener når jeg skal jobbe på kvelden, derfor er jeg ikke oppe på kontoret før klokken 1100, jeg setter meg ned- og ring, ring, barnehagen ringer. Ai, neiiiii. Ett av barna har kastet opp, og da er det bare en ting å gjøre, reise seg opp fra stolen, gå ned og ut, kjøre til barnehagen og hente barnet- da får man jobbe fra sofaen i stede. 

Og her sitter vi nå, småkrangler, koser litt og slapper av, resten av dagen kommer til å gå cirka slik, frem til vi henter Veslefar, skal spise middag og jeg drar på jobben inne i Oslo. Dagene går så i ett, og selv om vi nå har hatt barn i over tre år så virker “virkeligheten” så underlig og rar likevel. Jeg husker bare så veldig godt at jeg tenkte og undret meg over hvordan mine barn kom til å se ut, hvem jeg kom til å gifte meg med, hvor jeg kom til å bo, hva jeg kom til å jobbe som, og her er vi, eller jeg, og alt det har liksom skjedd, og det føles noen ganger så rart. 

Livet er virkelig rart ja, og fascinerende. Også er jeg så utrolig glad for at jeg endte opp med mannen jeg endte opp med, og barna mine er så klart det mest verdifulle jeg har i livet mitt. 

Hva tenker du om livet ditt? Er du overrasket over hvor du er i dag? 

Jeg ønsker deg en super dag, så blogges vi! 

– Guro <3 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *